Verslagje van John - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Verslagje van John - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Verslagje van John

Door: John Vriesde

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Oktober 2017 | Indonesië, Ambon

Hallo vrienden buiten Ambon,
Inmiddels zijn we al 6 dagen op Ambon en natuurlijk behoorlijk actief. We hebben immers maar 2 weken de tijd om zoveel mogelijk patiënten te opereren.
Het was een heel hartelijk welkom, goede ontvangst en een goed hotel: Orchid. Het weerzien van oude vrienden, de sfeer op Ambon, de geur van Ambon: ontroerend gewoon.

Het echte werk begon voor mij op dinsdag 17 oktober in het Dr. Haulussy Ziekenhuis. 's Morgens eerst naar de directie van het Ziekenhuis om de handen te schudden en de nodige formaliteiten. Daarna spreekuur en de dag werd afgesloten met een TUR prostaat.
Inmiddels vele kinderen met enorme scrotale breuken, volwassenen met enorme blaasstenen geopereerd. Ook een jongeman die al 4 jaar! een suprapubische katheter (buikkatheter) had, is geopereerd. Die jongeman kan eindelijk 4 jaar na zijn bekkentrauma normaal plassen.
Zaterdag 21 oktober hebben we met z'n drieën, dr Olav en dr. Miel en ik, vijftien prostaatoperaties plus bijkomende pathologie geopereerd. In totaal waren we 10 uren continu bezig. Zondag 22 okt visite gelopen, alles rustig. Meerdere patienten ontslagen.

• 23 Oktober 2017 - 15:37

OK Diakonesssenhuis Paramaribo:

Hartelijke groeten dr Vriesde namens ons allen.U schijnt het daar nog drukker te hebben als hier.
    tot gauw,