vervolg verslagje van John - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu vervolg verslagje van John - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

vervolg verslagje van John

Door: John Vriesde

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Oktober 2017 | Indonesië, Ambon

Zondagmiddag zijn we met een gerust gevoel vertrokken om te relaxen en te zwemmen in de Bandazee. Op het strand van Naku werden we heerlijk verwend met allerlei lekkernijen gemaakt door de familie van Judith. kelapa muda, cocoswater, ketan met kokosmelk gekookt in een bananenblad, koekjes. Het was heerlijk toeven daar. Even het hoofd leeg maken en ontspannen. Het is echt wel nodig!

Een domper op de missie tot nu toe is het feit dat de 17 dozen met spullen voor de OK, waaronder instrumentarium, nog bij de douane in Jakarta zijn. Steeds weer andere vragen en eisen. Het ziet er niet naar uit dat de dozen nog in Ambon aankomen. Waarschijnlijk krijgen we ze pas een dag voor onze terugreis. Gevolg: bepaalde grote operaties zullen of kunnen niet verricht worden. Dus: "no spang" of te wel "laat maar zo". Geen stress en doen wat we kunnen.

Mijn laatste bezoek aan Ambon was 7 jaar geleden. Zowel in het ziekenhuis als daarbuiten is veel veranderd, ook in positieve zin. Het verkeer is wel enorm druk. Veel bromfietsen.
Meer foto's volgen. Dus houdt de site in de gaten.
Voorlopig groeten vanuit Ambonstad, waar alle kerken zondagmorgen bomvol zaten. Ambonezen zijn een godsdienstig volk, zowel Protestant Christelijk als Moslim.
Tot spoedig.

• 23 Oktober 2017 - 09:22

Rachelle Hehalatu:

Selamat pagi (in NL) dr. John!

Geweldig om al jullie verhalen weer te lezen! Ik kan alles visualiseren en leef gewoon mee :)
    Super dat u weer overgevlogen bent uit Suriname om de Ambonezen te helpen! :)
    Veel succes nog de laatste week en vooral ook genieten!

Selamat! Rachelle