presentatie dokter Gio, cardioloog - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu presentatie dokter Gio, cardioloog - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

presentatie dokter Gio, cardioloog

Door: Linda Vriesde-De Miranda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Oktober 2017 | Indonesië, Ambon

Vrijdag 20 oktober 2017

Dokter Giovanni (Gio) gaat vandaag een presentatie verzorgen voor medisch studenten aan de Pattimura Universiteit. Giovanni Tahapary is van Ambonese origine, geboren en getogen in Nederland. Hij is cardioloog in Het Medisch Centrum Alkmaar. Erg gedreven en wil graag iets voor Ambon betekenen. Deze 2 weken benut hij dan ook ten volle om te netwerken.
Om 12 uur gaan we richting de Universiteit, waar we een rondleiding krijgen op de Medische Faculteit. We gaan naar de snijzaal, de collegezaal en een opslagruimte waar studiemateriaal is opgeslagen o.a. kunststof poppen die geheel 'ontleed' kunnen worden.
Na de rondleiding gaan we naar KFC, ja KFC. hoe verzin je het toch? Jammergenoeg hebben ze geen koffie. Noch gewone koffie, noch ijskoffie, noch capucinno. Bij navraag bij de filiaalmanager blijkt dat de melk en koffie op zijn en nog niet zijn besteld.... hahahaha.
Na de snelle lunch gaan we terug naar Pattimura.
De presentatie vindt plaats in een prachtige zaal. De zaal is al bomvol studenten. Wij zijn VIPs en moeten plaatsnemen op de 1e rij in geweldige fauteuils. Op een tafeltje staan wat lekkernijen en water. Beetje decadent.
De vrouwelijke MC doet het prima. Er wordt eerste gestart met een gebed waarna iedereen gaat staan om uit volle borst het Indonesisch volkslied te zingen.
Gio geeft een heel interessante presentatie over acute cardiac faillure. Deze duurt ongeveer 3/4 uur, daarna is er gelegenheid tot vragen stellen. Er worden aardig wat vragen gesteld. Ieder is erg tevreden..
Ter afsluiting wordt er weer gebeden. Daarna volgt de fotosessie. Alle studenten willen met Gio op de foto. Ook Marilène moet op de foto met een aantal studenten. En Frits, de technische man van het team, lijkt op Sinterklaas, moet ook op de foto.
Al met al was het een vruchtbare middag. Hele interessante presentatie van Gio.

's Avonds eten we in het hotel. De rijsttafel bestaande uit Nasi kuning, ikan, seroendeng, diverse groenten etc. is bij een neef van Gio besteld. Het was weer verrukkelijk.

• 23 Oktober 2017 - 11:42

Ina:

Fijn om jullie te kunnen volgen.
    Lees het met veel plezier en aandacht.
    Jullie gaan weer als een speer !!
    Dikke knuffels voor iedere bekende.

• 24 Oktober 2017 - 22:13

Jan Goudswaard:

Hoi Linda, leuk verslag. Wat mooi, dat alles met gebed begint en eindigt!!!Dat is in ieder geval beter dan met ellenlange inleidingen...
    Fijne tijd daar nog toegewenst.
    Jan Goudswaard