de laatste avond.... het afscheid - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu de laatste avond.... het afscheid - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

de laatste avond.... het afscheid

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Donderdagavond 24 maart, afscheidsavond met de lokale medewerkers uit het Ziekenhuis. Althans.... dat was de planning. Pemkot strooide roet in het eten, want zij wilden ook met ons uiteten en boden aan om de avond geheel voor hun rekening te nemen. we waren met zo'n 40 personen. Een aantal van de gemeente, die totaal niks met het project te maken hebben, maar gewoon interessant komen doen. De vervanger van de gemeentesecretaris presteerde het om te zeggen dat we hier al een week waren.... Of je hebt geen interesse of je bent totaal niet op de hoogte van het reilen en zeilen van het team... John werd ook naar gevraagd een speech te houden, jaja dr. John is de belangrijkste man van het team, vlgs pem kot. John werd bijgestaan door Paulien die de vertaling deed. Wat schetst onze verbazing op te merken dat dr Hans gedurende de speech van dr. JOhn pontificaal de krant aan het lezen was... Nou nou nou.
Tot zover deze info.

Nu het feestgebeuren. Er was karaoke, een soort van. Iedereen mocht zingen en je kon uit een bepaald repertoire kiezen. Wij niet hoor. Ook werd de poco poco (spreek uit: potjo potjo), een Ambonese nationale dans. Alice trok de stoute schoenen aan en vroeg dr Hans ten dans.... dat was lachen en daarna volgde de rest, wat een lol. Ina was ook van de partij en ze danste de sterren van de hemel. daarna werd een soort dans ingezet, naam ben ik kwijt.Leek wel uren te duren, maar de mensen hadden zo een lol... Ze liepen in 2 rijen in de rondte en als de leider wat riept, werd gauw van partner gewisseld. Onze belandas gingen natuurlijk steeds de fout in, want ze verstonden er niks van. Op een gegeven moment liet John zijn partner maar staan, hij was cape (moe)...hahahah. Sta je dan met je goed gedrag.. danspartner weg.

Het buffet was prima verzorgd. Echt Ambonees eten. Papeda hoef ik niet, maar er was zoveel meer.
Om ongeveer 22.30 uur was het feest afgelopen. Mooie tijd, want de Baligangers moesten vroeg op de volgende dag. Er werd afscheid van elkaar genomen, foto's werden gemaakt en zwaaien zwaaien, zoenen, zoenen..
Tot de volgende keer.
Wanneer???? Dat weten wij niet.

groetjes,
Linda

• 25 Maart 2011 - 08:57

Jan En Heleen:

Hoi Linda en John,
    Leuk om jullie belevenissen in Ambon te zien. Leuke foto,s zeker als je mensen ook kent die je daar op ziet. Wij wensen jullie weer een veilige reis terug. Straks zijn Will en Els in Suriname en die zullen ongetwijfeld jullie een bezoekje brengen. Wij hopen nog steeds jullie waar dan ook weer eens te zien. Jan is nog steeds bezig om nog een keer naar Suriname te gaan om te werken in het verbrande Lab. We hebben nog regelmatig contact met die mensen. Heel zielig als je in een klap je baan kwijt bent door een brand. Linda groetjes ook aan John van Jan en Heleen.

• 25 Maart 2011 - 10:50

Addy:

Knap werk hoor! Ook de manier waarop jullie de aanvankelijk mislukte PR hebben weten om te buigen. Chapeau! En...dank jullie wel voor het uitgebreide verslag van jullie belevenissen. Ik, en velen met mij, hebben ervan genoten.

• 25 Maart 2011 - 11:59

Gertrud Roozen:

Dag Linda en John,
    Prachtig werk hebben jullie gedaan!! Een lint(je) (in de orde van...) zou niet misstaan! Heb zojuist de foto's gezien, ik ben onder de indruk van zo'n grote blaassteen. Heel mooi om te zien dat heel goed werk gedaan is onder relatief primitieve omstandigheden door het enthousiasme van mensen die persoonlijk maatschappelijke verantwoordelijkheid op zich nemen.
    En dat alles ver van huis en met veel liefde gedaan: Chapeau!
    Vriendelijke groet, Gertrud

• 25 Maart 2011 - 18:23

Ria Reijnierse-Swaan:

Leuk om jullie weer in Nederland te verwelkomen.
    Benieuwd naar alle extra verhalen.Goede terugreis en ieder die op Bali gaat verblijven Fijne week.
    Liefs Swaantje

• 31 Maart 2011 - 22:10

ADE ....:

Beste Linda en dr. John ...
    Ik voel me echt schamen voor mezelf, dat we niet eens proberen om de tijd om je te zien, John en de andere teamlid de dagen als je in Ambon. (Ik heb contact maken met Rachelle en promisse langs te komen, maar dan sudenlyy Ik moet naar Jakarta)
    Nona, net gepensioneerd een week voor het team te komen. Natuurlijk weten dat het team was al aankomen ... Nona en ik zijn van plan om jullie allemaal uitnodigen voor het diner ... maar dan heb ik opeens te gaan naar Jakarta, zodat niemand zijn er om haar te herinneren aan ons plan ... je weet dat ze is gevangen in haar campagne-activiteit aan de burgemeester van Ambon te worden ... Ik hoop dat we elkaar kunnen de volgende keer weer hier of daar te zien ... big hug en de groeten aan dr. John
    nb. Ik hou van je verhalen ...