Vrijdag 25 maart 2011, terugreis naar NL. - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 maart 2011, terugreis naar NL. - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 maart 2011, terugreis naar NL.

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Even een aanvulling op donderdagavond. Dr. John lag al te slapen toen de telefoon op de kamer rinkelde. Hij schrok zich rot natuurlijk. Het was Julia, guess who was here?/ Dr. Nona!! Om midnight.. Unbelievable….
John wilde Nona wel even komen groeten.. Was weer leuk haar te zien. En daarna weer naar slapen, want de volgende ochtend vroeg op en de laatste ronde doen in het ZH.

Onze laatste uurtjes in Ambon. Dr. John en dr. Bram en Stephanie vertrokken na het ontbijt om 07.30 uur richting Zh voor de laatste visite en geven van wat instructies.
Ina en Linda gingen een wandeling maken richting markt. Aan de kade is een uitgebreide markt. Allemaal kraampjes met veel groente, kruiden en binnen is de visafslag. Grote tonijnen, redsnapper en nog veel meer. Iedereen wilde op de foto, dat vond Ina natuurlijk niet erg. Ze gingen er echt voor zitten, heel leuk. Goed te merken, dat het toerisme hier nog niet optimaal ontwikkeld is. Gelukkig maar… Nog veel is puur, de natuur is mooi, de mensen zijn nog heel aardig.

Om 14.40 stond de taxi voor. Inladen en weg wezen. Het regende pijpestelen. Echt tropische buien. We zijn met regen gearriveerd en vertrekken weer in de regen.
Evelin ging mee om ons uit te zwaaien. Jopi was al op de luchthaven toen we aankwamen, hij was de motor in de regen naar het vliegveld gekomen. Gelukkig is het warme regen.

Na inchecken en afscheid nemen van Jopi en Evelin gingen we naar de wachtruimte. Het was inmiddels 16.15 uur. Nog tijd zat voor we het instappen. Geen reden tot paniek.. het vliegtuig was nog niet eens gearriveerd. We moesten eerst nog 30,000 RP pp airporttax betalen en nog 3.000 pp nog een soort belasting, niet duidelijk wat dat voor belasting was. Gelukkig hebben we nog wat rupia’s. Want als we in Jakarta zullen we daar ook airporttax 150.000 Rp moeten betalen…
Het eerste deel van onze terugreis kan beginnen…..Ambon-Jakarta.
Morgen meer over het verloop van de reis naar Nederland.

Groetjes,
Linda