Zaterdag 26 maart 2011, terug op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Zaterdag 26 maart 2011, terug op Nederlandse bodem - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 26 maart 2011, terug op Nederlandse bodem

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Maart 2011 | Nederland, Schiedam

Ambon naar Nederland ging via verschillende luchthavens. Eerste deel van de reis: Ambon via Makassar naar Jakarta. In Makassar even uit het vliegtuig. Bij de jonge dames waar we onze transferticket kregen, was het weer feest. Ina had de smaak te pakken. Een van de dames zei dat ze van Ambon was en ja hoor, Ina gelijk met haar poco poco dansen... Grote hilariteit alom.. Ik kreeg 3 zoenen. TOen we weer moesten instappen waren de dames heel blij en opgewekt en kreeg ik weer 3 afscheidszoenen.. Was heel apart om mee te maken.

Vervolg naar Jakarta, daar hadden we een kleine 90 minuten om onze boardingpass te halen en opnieuw in te checken. Eerst zie je staan transfer en daarna niet meer. Gelukkig kunnen we nog wat vragen en stonden ze in de rij om weer in te checken. Plotseling ontdekte ik een bordje waarop stond "international group check in" en ja hoor daar mochten we ook. Dus de hele bups naar de group check in.
Of we pp Rp 150.000 wilden betalen, airporttax internationale vlucht... Tja, zat niks anders op. Ik leende nog wat van Stefanie, want wij hadden geen Rp's meer. Gelukkig kon het zo worden opgelost.
Daarna weer rennen naar de douane en richting de wachtruimte. Judith was ook al gearriveerd en zat al in de wachtruimte.
Om 21.00 uur vertrok het vliegtuig via Dubai naar Nederland. BIj elkaar nog zo'n 15 uur vliegen.
Onvoorstelbaar, maar alle plekken waren bezet Vliegtuig was gewoon vol.

De vlucht naar Dubai verliep met veel turbulentie, maar gelukkig ging alles goed. In Dubai aangekomen stapten we uit om de benen te strekken, was maar van korte duur, want na 20 minuten moesten we weer instappen.... nu voor het laatste deel van de reis... Dubai-Amsterdam.

Om 08.15 uur Ned tijd landde het vliegtuig op Schiphol, de grijze grauwe lucht 'lachte' ons tegemoet..
Bye Ambon, welcome in Nederland.

Na 2 weken hard werken in Ambon is het urologieproject weer goed afgesloten, anders dan de vorige 2, maar er zijn weer veel patienten gelukkig gemaakt, die van hun kwaal zijn verlost.

• 26 Maart 2011 - 13:23

Leo En Marian:

Welkom op Nederlandse bodem.
    Groet uit Almelo,
    Leo en Marian

• 26 Maart 2011 - 13:23

Leo En Marian:

Welkom op Nederlandse bodem.
    Groet uit Almelo,
    Leo en Marian

• 26 Maart 2011 - 14:26

De Balinezen:

Hallootjes!

Wat een gedoe he die reis! Sorry, kwas helemaal vergeten te zeggen dat jullie inderdaad nog wat rupiah's moesten bewaren om in Jakarta door de douane te gaan!! Mijn schuld :S (Rachelle) Maar ben blij dat het toch goed gegaan is en dat jullie heelhuids zijn aangekomen!

Wij genieten van onze rust in Bali.. is wel even lekker hoor, hele dag niksen! Toch lijkt het alsof dat niksen nog zwaarder is dan twee weken lang dag in dag uit hard werken.. 's Avonds zijn wij gebroken! Alle vermoeidheid komt er nu gewoon uit..

Rusten jullie ook maar lekker uit voordat je weer aan het werk moet of weer moet beginnen met werken..

Bedankt voor jullie volledige inzet en gezelligheid en hopelijk tot een volgend project!

Salam manis & panas dari Bali!

usi Julia, oma Jolanda & boss Rachelle ;)

• 26 Maart 2011 - 14:39

Linda De Miranda:

@de Balinezen: genieten jullie maar van de rust. Zeker de vermoeidheid komt er nu uit. Zijn jullie Alice kwijt??? hahaha. Usi Julia heb je nog plannen om Gusti te bezoeken in Padang Tunggal? Zo ja, laat ons weten, sturen we nadere gegevens. Als het tenminste in je schema past.... Je hebt ook nog fam op Bali toch? xxx

• 26 Maart 2011 - 14:40

Linda De Miranda:

@leo en Marian, dank je.. het is wel grijzig hier hoor. Even bijkomen van de afgelopen 2 weken. gr. john en linda

• 27 Maart 2011 - 08:04

Pieter En Wendy:

Heerlijk lieverds nu kunnen jullie even lekker relaxen en bij komen van het harde werken
    Bedankt voor alle super verhalen en foto
    'S ect heel erg leuk nou mijn laatse internet zoenen voor julllie ga ze vanmiddag eens live aan mama ina geven haha
    Liefs pieter en wendy

• 27 Maart 2011 - 19:58

Linda:

@Wendy: dank voor je leuke reacties. FIjn om te weten dat jullie zo enthousiast zijn en meeleven. We zullen het team missen.

• 28 Maart 2011 - 07:00

Mathieu En Annelies:

Lieve Linda en John,

Het was heel interessant om jullie werkzaamheden zo te kunnen volgen, wat toch weer goed van jullie allemaal dat jullie je zo liefdevol opstellen voor de bevolking.Wat een indrukwekkende blaassteen, moest wel even slikken toen ik hem zag.
    Hopelijk hebben jullie tijd om uit te rusten, veel plezier met de kinderen en kleinkinderen hier, en misschien komen jullie nog naar Zeeland?Anders even bellen als er tijd is om jullie te ontmoeten.
    Liefs, Mathieu en Annelies

• 11 Mei 2011 - 16:05

Conny Den Heijer:

Hallo Linda,
    Prachtige reisverslagen zeg!
    Zou je mij willen contacten via email cdheijer@zeelandnet.nl? Ik wil je iets vragen maar kan je niet bereiken.
    gr., Conny den Heijer
    Oosty-Souburg