Ons optrekje in Tulehu - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Ons optrekje in Tulehu - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Ons optrekje in Tulehu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Maart 2009 | Indonesië, Ambon

Hallo Belanda's,

Zoals beloofd vandaag iets over ons logeerhuis. Van buitenaf een waar paleis, te zien op de foto. Eigenaar Ibu Roos, de week voor we arriveerden werd er nog volop gebouwd aan het huis. Het is ook nog niet af. Beneden een grote slaapkamer, die als meidenkamer in gebruik wordt genomen door 6 dames (Juul, Jolanda, Ina, Christie, Rachelle en Alice). Boven de kamers van de 2 echtparen (Vriesde en Goor). Jos en Ronald resideren in het bijgebouw.

Elke dag is weer een verrassing.. Is er wel water, is er wel stroom?? Sta je een half uur ingezeept (zoals Alice is overkomen)onder de douche is er geen water meer of een half uur opgesloten zijn in de badkamer (Bram) omdat het slot niet meer open wil of je wordt badend in het zweet wakker, want de airco is uitgevallen. Gelukkig hebben de globetrotters onder ons zaklampen bij, die zijn op alles voorbereid.

Ina en Chris hebben hun slaapkamer ingericht in de woonkamer, matras op de grond. "s Avonds muziek van het kwakende kikkerkoor. Extra gasten zoals een soort kakkerlakken, die een achterlijf als een sprinkhaan hebben, gekko's de bedgenoten van Ina en Chris. Tulehu is een islamitische gemeente, dwz 3 x per dag wordt opgeroepen tot gebed, galmend over de hele kecamantan. De eerste dag zat iedereen om 04.00 uur 's nachts rechtop in bed, nu zijn we eraan gewend en horen het niet eens meer. Zo zie je maar, alles went!!
Ibu Roos is de eigenares van dit optrekje. Zelf woont ze achter met de hele familie in een kleinere woning. 2x keer per dag krijgen we heerlijk te eten. We worden goed verwend. Dit was het voor nu.

Groetjes,
Namens alle teamleden

Linda

• 23 Maart 2009 - 08:22

Pieter En Wendy:

heeeeeeeeeeey lieve mam
    en alle andere lieverds
    wou wat een huis zeg nou mam lekker hoor om bedgenootjes zoals gekko's te hebben bah bah net iets voor mij
    wel super gaaf zeg zo'n blog kunnen we toch eens zien wat jullie allemaal doen nou mam we missen je wel hoor het is wel gezellig met pa lekker samen eten enzo veel suc6 nog we denken aan jullie
    veeeeeeeeeeeeel liefs van pieter en mij

• 23 Maart 2009 - 10:14

Kaka:

Hallo allemaal! Wat een geweldig werk doen jullie daar zeg. Veel succes & plezier, geniet van Ambon, hou ons op de hoogte & take care!! Lieve groetjes uit Amsterdam!
    P.S. Voor m'n Zeeuws-Ambonese mams: Ben trots op u!! Love you!

• 23 Maart 2009 - 10:34

Dora En Henk:

We wensen jullie een heel goede tijd en succes met alle operaties. Alle goeds voor patiënten en het team!

• 23 Maart 2009 - 11:01

Ashley & Kelsey:

heeeeyy lieve mama en alle andere lieve mensen.
    Zo te zien is het wel een mooi huis hoor, maar wel leuk al die huisdieren bij jullie haha getver niks vooor mij ! Kelsey is nu beetje ziek, het was hier een hele mooi week met zon en nu is het slecht weer dusja dan worden we ziek he.. haha
    maar we missen je wel hoor en we denken aan je!
    een hele dikke kuss van je dochterss en nog veel plezierrr liefssss xx
    we Lovee youu !

• 23 Maart 2009 - 13:04

Nel Prins:

Hallo Linda,

Gaat het goed met jullie?
    Ik heb een berichtje voor Chris, VAN HARTE GEFELICITEERD met het behalen van je examen. Groet, Nel Prins

• 23 Maart 2009 - 15:09

Angelique:

Hoi, Hoi Allemaal,

Jullie zijn allen geweldige mensen. Kan ik nog 'n hoop van leren! Heel veel succes en plezier!

Liefs, Angelique

p.s.: Linda: niks niet gezellig zonder jou op het werk.

• 23 Maart 2009 - 15:30

Louise:

Geweldig hoe jullie bezig zijn; een hele cultuurshock weer, zo t lezen! heel veel plezier nog, naast het harde werken

groeten,
    Louise (Happer)

• 23 Maart 2009 - 16:36

Ria:

Keek al uit naar een nieuw bericht.
    En nog foto's toegevoegd ook.Super.
    Wat zien ik??
    Een mooi ouderwets vitrinekastje op de OK!
    Wat is de reden dat er felicitatie's richting Christie gaan?????
    Liefs voor iedereen Ria

• 23 Maart 2009 - 23:31

Nico Lopulissa:

beste mensen,jullie inzet is 'hot' bij ons in vlissingen, maar ook in ambon : de broer van mijn vader is in tulehu geopereerd! Vanuit ambon krijgen we dagelijks sms-jes hierover. Is het geen goed idee om die spandoek op de foto mee te nemen naar vlissingen? Kunnen we een keer bij een activiteit van ssva ophangen...toch julia.
    heel veel succes verder en een prettig verblijf in ambon manis e!