Operaties en meer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Operaties en meer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Operaties en meer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Maart 2009 | Indonesië, Ambon

Hallo Luitjes in Nederland,

Groeten uit Ambon, weet je wel Republiek Indonesia.
Onze eerste week zit er op . Voor de twee culturen zijn er heel wat leermomenten voorbij gekomen. Fijn dus,dat we ook hier héél wat kunnen leren, vooral de relativiteit van heel wat dingen.

Op maandag onze eerste operatie (Millin) gedaan, dit was proef draaien. Daarna tot en met zaterdag 6 tot 7 operaties per dag. De blaasstenen zijn indrukwekkend. De jongste patiënt (24 jaar) had de grootste steen (diameter 10 cm, zie foto's). Een vuistgrote prostaat mocht er ook wezen.
Onze urologische activiteiten dreigen een stormvloed te worden voor het RSU-Tulehu, maar de vele lachten, tevreden gezichten geven aan dit te zullen overleven. Wij ook!!!

Dr. Agus Harianto, algemeen chirurg en de enige dokter in het ziekenhuis (enkele andere specialisten komen consultatief) heeft het er druk mee. Hij is zeer ambitieus, maar we hopen dat het hem niet teveel wordt. Wij hebben de indruk dat hij te hard werkt, zeker nu.

Zaterdagmiddag stond plotseling achter mij ons 'icoontje' van de vorige missie: Wa Na Amadin met haar man en zoontje. Een hartverwarmend wederzien. Het gaat goed met haar. Niets mis met haar!! Het cadeau uit Walcheren hebben we haar mondeling overhandigd en deze week zullen we de zaken afhandelen omtrent de bouw van een woning voor haar. Ze is u allen zeer dankbaar en was stil van ontroering. T.z.t. Ontvangt u nader bericht over de verder ontwikkeling.

Deze week zal het programma ietsje gevarieerder zijn. De meeste prostaten hebben we gehad, dus stenen en fistels in aantocht.
Het is hier goed vertoeven: warm tot heet, doch zeer hartelijk. We zitten op een goede rustige plek boven de zee met uitzicht op zee en pal achter het ziekenhuis. Het ziekenhuis ligt nl aan de zee. (zie info van Chris). Dus toch nog wat vakantie.
Okay luitjes, tot het volgende bericht. W;

Bedankt voor jullie leuke reacties en de hartelijke groeten,

dr. John

• 24 Maart 2009 - 09:56

Magda:

Geweldig ik ben heel trots op alle vrijwilligers!
    Het wonen...inderdaad heel vorstelijk,als jullie maar wel terugkomen!

• 24 Maart 2009 - 10:02

Piet Van Ina:

Hallo dr. John

Wat moet dat een mooi moment voor je geweest zijn om Wa Na Amadin terug te zien. Is toch wel een beetje de rode draad geworden van deze hele missie. En voor haar een verassing, dat jullie weer opnieuw iets voor haar kunnen betekenen.Verder veel succes met alles, en zoals ik begrijp, ga je er deze week een PUINHOOP van maken,

TIP: Magda is gek op stenen uit andere gebieden van de wereld, dus voldoen deze daar ook aan neem er dan een paar voor haar mee.

Groetjes van Piet aan het hele team

• 24 Maart 2009 - 11:18

Marlies:

wat een geweldige foto's en een geweldig verhaal succes nog voor jullie allemaal en tot snel we missen je hoor op onze luxe afdeling!!

groetjes marlies

• 24 Maart 2009 - 12:06

Ria:

Hallo lieve dokter Jonh,

Zo te zien kun je zo de catwalk op.Pakje aan. Slippers galant gedragen.
    Maar het staat je goed hoor.
    Een zoen voor jullie allemaal. Ria

• 24 Maart 2009 - 13:17

Margot Poland:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen via deze weblog. Wat fantastisch dat jullie dat kunnen en mogen doen daar in dat verre Indonesië. Begrijpelijk ook dat er van beide kanten veel leermomenten zijn. Geniet daar van het goeds dat jullie doen, maar ook van de zon, de mensen en de omgeving.

• 24 Maart 2009 - 16:29

Hein Versluis:

Mooi om te zien waar jullie mee bezig zijn! Geweldig die OKslippers.
    Is dit ook iets voor hier?
    Het verhaal van Wa na Amadin is hart-verwarmend.
    'k blijf jullie volgen
    gr Hein en Helene

• 24 Maart 2009 - 17:19

Anja Van Turenhout:

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met Wa Na Amadin.
    Jullie onderkomen ziet er prachtig uit.
    De teenslippers staan top dr Johnnie!
    Ik blijf jullie volgen!!!
    succes.
    groetjes vanuit een regenachtig Vlissingen

• 25 Maart 2009 - 09:39

Hugo:

Leuk om jullie daar in aktie te zien.
    Gaat het ook nu goed met het Turren met een spoelvloeistof.

enne nog veel plezier buitenom het werken toegewenst