Operaties 2 en meer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Operaties 2 en meer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Operaties 2 en meer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Maart 2009 | Indonesië, Ambon

Hallo luitjes in Belanda,

De tweede week is weer half om. Weer gearbeid in de hoop enkele mannen van hun katheter cq blaassteen èn prostaat te bevrijden.
Dr. Agus is rijp voor deze operaties en ik hoop dat hij ze dan ook zal doen, anders is de missie een beperkt succes. Ureterotomie heeft hij ook al goed geoefend. De eerste grote vesicovaginale fistel is gesloten.

Vandaag hebben we een colocutane fistel, ontstaan na een nefrectomie enkele jaren geleden, verwijderd. Die mevrouw is haar 'schoorsteen' etc eindelijk kwijt!!
Morgen, donderdag, staan de nodige nierstenen en een grote postpartum vesicovaginale fistel bij een 22-jarige vrouw gepland. Deze jonge vrouw is al één vol jaar incontinent.

De dames op de recovery – Jolanda, Rachelle, Alice en de 'locals'- werken hard én onder barre (zéér warm) omstandigheden. Petje af voor ze!! HULDE!!
De sfeer is goed, we hebben veel lol en rond 21.00 / 22.00 uur liggen we afgepeigerd op één oor.

p.s.
1.de catering is zeer goed! Hulde voor notaris Ibu Roos en haar personeel (Ibu Roos is onze gastvrouw)
2.Wa Na en fam kwamen vandaag weer langs. Veel fruit + durian ( deze moest buiten de ziekenhuisdeuren blijven vanwege de doordringende geur!!). Dat arme kind is nog steeds onder de indruk van de gift uit Walcheren.
3.Peter Katheter, fijn dat je in Belanda bent gebleven. Wie moet nu over de brug naar Waai lopen?? We hebben elke dag wit brood, blijft onaangeroerd. (er is ook peanutbutter)

Okay luitjes, tot het volgende bericht.
Groetjes ook van dr. Agus Harianto aan allen die hem hebben leren kennen in Ziekenhuis Walcheren.

John

• 26 Maart 2009 - 08:30

Peter:

John,

als ik de foto's zie dat jullie bezig zijn krijg ik toch een special gevoel. het is of erbij bent als ik al de verhalen lees. zo zie je maar ik voor impact heb gegeven dat jullie nu iedere dag wit brood kregen, geweldig.
    verder wens ik jullie nog heel veel plezier de komende dagen met Jopie(doe hem de hartelijke groeten) en hoop jullie volgende week weer te zien en te spreken.
    Amatoo

peter

• 26 Maart 2009 - 09:31

Regine:

Ik zie dat John en Linda ontzettend zijn aangekomen. Dat wordt behoorlijk afzien als je terug bent!
    Hah, ik ben slank want ik eet!! En sport natuurlijk.

Volgende week gaat die niersteen voor de bijl!

• 26 Maart 2009 - 17:48

Ria:

Hallo zeeuwse zus,
    Goed bezig te zien op de foto's.
    Chris en Linda ook aan de bak.
    Dat plakkertje doet het hem hoor.Prachtig detail.
    Na werken komt vakantie. Geniet van het goede natuurleven daar.
    Groetjes Ria