Einde van de missie en dan... ontspanning - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Einde van de missie en dan... ontspanning - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Einde van de missie en dan... ontspanning

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Maart 2009 | Indonesië, Ambon

Zondag 29 maart 2009

Hallo luitjes in Belanda,

Met het vertrek van Jos en Ronald is de missie beëindigd.
Op vrijdagmorgen hebben we uitgebreid visite gelopen met dr. Agus, daarna zijn de in aanbouwzijnde nieuwe OK, SEH en beddenhuis bezocht. Zeer ambitieus allemaal.
De ochtend werd afgesloten met een gezellige bijeenkomst met allen die bij het programma betrokken waren inlcusief de 'locals'. Via via hebben we de reacties van de bewoners van Tulehu vernomen: zeer vereerd en dankbaar, zeer trots dat hun ziekenhuis ons mocht ontvangen. Dit gezien de rivaliteit met de ziekenhuizen in Ambonstad.

Op donderdag een teleurstelling te verwerken gehad: jonge vrouw van 22 jaar met postpartum incontinentie. Een rare anatomie, geen touw aan vast te knopen. Reconstructie was dus niet mogelijke. Met een suprapubische catheter was ze droog en de urachasfistel viel ook droog! Dus toch wat bereikt, maar helaas niet het gewenste resultaat. We hadden twijfels omtrent anamnese/ voorgeschiedenis.

Een andere teleurstelling was het overlidjen van een 77-jarige patiënt op 22 maart, 4 dagen postoperatief. Voor zover te beoordelen hoogstwaarschijnljk dood t.g.v. CVA.

De komende dagen zullen we wat ontstressen: het ziekenhuis voor diverse zaken bezoeken en dinsdag op ruime afstand aanwezig zijn als dr. Agus een pyelolithotomie verricht.
Het eiland Saparua (ken je het verhaal van de Fam Van de Berg van Saparua??)zullen we zondag en maandag aandoen.

De contacten voor het bouwen van het huis voor Wa Na zijn gelegd. Dinsdag gaan we haar bezoeken in haar dorp Oli Hulung (noordkant van Ambon. Als alles rond is, zal haar huis naar verwachting in november klaar zijn.

En dan zit het er weer op.
Woensdag vertrek via Jakarta,waar we 1 nachtje overblijven en dan donderdag 2 april via Hong Kong terug naar Amsterdam.

Tot gauw ziens,

Groeten,
John

• 29 Maart 2009 - 08:31

Ria:

Na al het harde werken met z'n allen hebben jullie wel een paar dagen bijkomen verdiend.
    Dank voor alle verhalen van iedereen.
    We hebben meegeleefd.
    Goede terugreis gewenst. Wij kijken weer naar jullie uit.
    Liefs Ria

• 30 Maart 2009 - 12:33

Balinezen:

Hallo lieve luitjes!

Bij deze een digitale groet vanuit het mooie Bali! Na een reis van meer dan 24 uur (Ambon-Bali) zijn we eeeeeeindelijk gearriveerd in Segara Village... Balen dat we deden toen we onze vlucht in Ambon hadden gemist - met dank aan onze beste chauffeur... NOT -, maar al met al zijn we nu aan het genieten van een welverdiende vakantie op Bali! We missen jullie wel, hoor, want we begonnen met z'n 12-en en zijn nu met z'n 3-en... Bram & Judith hebben ons verlaten voor Bandung ;-)
    We hopen dat jullie ons ook missen - MOET wel ;-) hahaha
    Veel plezier nog in Maluku, genieten jullie er ook van en tot snel!

Veel liefs, amatoo!

ibu Julia, usi Alice & ade Rachelle