2 maanden verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu 2 maanden verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

2 maanden verder

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Beste vrienden en vriendinnen,

Time flies when you are busy!!
We zijn druk met van alles. De afgelopen 2 maanden is er weer veel gebeurd.
Op 25 mei de verkiezingen, waarvan jullie allen op de Nederlandse TV de uitslag hebben gevolg. We wachten af wat het gaat worden. Er is een coalitie gevormd en daar uit moet nog een president en vice-president voortkomen. Wij zijn heel benieuwd. OOk in Nederland heeft de verkiezingsuitslag menigeen verrast. Ongelooflijk....Wat gebeurt er op onze aardbol. We wachten lijdzaam af.

Intussen al 3 keer naar het theater geweest. Was heel gezellig. Daarna wat gaan drinken in de stad, waar we vreselijk hebben gelachen.
John en ik bivakkeren nog steeds in de Prins Hendrikstraat, hopelijk niet meer voor lang. We missen toch onze spullen en zijn toch wel wat ontheemd...
Gelukkig zijn er ook leuke kanten aan het logeren hier hoor. In de tuin komt sinds zondag een grote Ara (Papagaai) aangevlogen. Maakt een hoop herrie om aan te kondigen dat hij er is en gaat lekker in de mangoboom zitten en eet de mango's op. Wel apart hoor. Er zijn ook heel veel vogels. Minder leuk zijn de ratten,die door de tuin sjeesen. JOhn heeft al rattengif gestrooid. In huis hebben we de gekko's. Weet echt niet waar ze vandaan komen, sta er steeds weer versteld van. Gelukkig hebben we niet echt kakkerlakken. BRRR, wat een vieze beesten zijn dat. Het wordt trouwens weer tijd om zo'n kakkerlakkenagent te laten komen om in en om het te spuiten tegen ongedierte. werk een 2 tal maanden. vandaag weer bij Nathalie laten spuiten, die heeft steeds last van kakkerlakken. Meestal zijn ze al dood als ze ze vindt en hebben dan ook nog een eitje gelegd voor ze de geest gaven... waar je mee bezig bent op zo;n moment.

lieve allemaal, ik stop ermee. MOrgen werken. Dat betekent om 06.00 uur op. Koude douche, koffie drinken, je kent het wel het dagelijkse ochtendritueel en dan richting Diakonessen Ziekenhuis,
Bijgaand vast een link met wat foto's.
tot gauw weer

tropengroeten uit Paramaribo
John en Linda

@ Hebe: stuur je svp je mailadres, ik kan het niet vinden

• 16 Juni 2010 - 08:02

Loes:

Ha Linda en John,
    fijn weer eens wat van jullie te horen. Hoop dat jullie gauw je eigen plekje hebben met je eigen spullen om je heen. Mijn verbouwinginkje hier in Seroos schiet een eind op. Hier geen kakkerlakken wel soms ratten en muizen, maar ik heb tegenwoordig een zeer actieve kat. Dat betekent overigens ook geen gif meer strooien!Het is in NL erg koud, dus een beetje jaloers ben ik wel.

Lieve groet aan jullie.

• 16 Juni 2010 - 08:59

Jan En Heleen Goudsw:

Wat leuk om weer wat te horen van jullie. TJa de kakkerlakken daar weert ik ook wat van, die hadden wij ook in Amerika in Charleston. Maar die Gekko's lijken ons wel heel leuk. De ratten daar zou ik ook niet blij mee zijn. Leuk dat je in het diakonessenhuis werkt je weet toch dat ik 7 dagen op de Poort heb gewerkt. Gaat het goed met John zeker erg druk. Gek gisteren zei ik nog tegen Jan we horen niets meer van Linda en John en vandaag zie daar een heel verhaal. Ws. gaat Jan in Sept. naar Brits Guuana om te werken en dan wil ik ook meegaan. Na zijn werk willen wij een landrover huren en dan naar Suriname komen en dan komen wij zeker jullie een bezoek brengen. Wij verheugen ons daar op. Op het moment zijn de verkiezingen bij ons ook achter de rug en nu net als bij jullie eerst een coalitie vormen. Zal niet meevallen met de PVV. Bij jullie met Bouterse zal dat geen probleem zijn lees ik in de kranten die heeft zoveel steun gekregen. Verder Linda en John groetjes en liefs van Jan en Heleen.

• 16 Juni 2010 - 11:31

Marianne Klemann:

hoi linda,
    bedankt voor je berichtje,leuk om te horen hoe het leven is zo ver hier vandaan jullie hebben in iedergeval wel lekker weer hier is het mooi zonnig maar nog steeds niet zo warm.
    zo te heren zijn jullie neit blij met de verkiezingsuitslag,ben heel benieuwd hoe het beleid straks wordt gevoerd hier moeten we het ook maar afwachten!
    het is druk in de praktijk iedereen wil nog even zijn voetjes mooi voor de vakantie,gelukkig hebben wij ook lang geleden geboekt zodat ik ook echt weg ben anders kan ik mijn dagen wel blijven vullen. linda,ik wens je veel leefplezier in suriname en hoop gauw weer wta van je te horen.
    groetjes marianne klemann

• 16 Juni 2010 - 20:08

Ria:

Heerlijk weer wat van jullie te horen.
    Al een nieuw huis en eigen plek in het vooruitzicht?
    Ook in Belgie waren de verkiezingsuitslagen heel verrassend.
    Afwachten maar.
    Veel lieve groeten en een dikke knuffel voor jullie beiden.
    Flip en Ria

• 17 Juni 2010 - 09:38

Ingrid P.:

Hoi Linda en John, goed weer wat van jullie te horen. Wat een verhaal van al dat ongedierte. Ba. Wij hebben alleen met mieren te doen en dat is al zo'n ellende. Die kruipen ook overal door. Marcella is geslaagd voor haar vmbo-t. Een hele opluchting t hele spul van de middelbare af. Nu lekker vakantie. Geniet daar lekker. Groetjes Ton en Ingrid

• 30 Juni 2010 - 20:55

Vigdis Bart:

we zijn net terug van onze reis naar de Noordkaap,een mooie trip,door Sweden,Finnland,Noorwegen,Denemark,Duitsland.Goed weer gehad,en nu is het zomer hier ook.Ik hoop dat de ratten weg zijn,enge beesten,tot gauw,knuffel V/B