maanden later - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu maanden later - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

maanden later

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Februari 2011 | Suriname, Paramaribo

lieve vrienden,
Time flies. Een jaar is voorbij. Ongelooflijk. Er is natuurlijk weer van alles gebeurd.
In december is de container met onze inboedel gearriveerd. We hebben de maand november gekampeerd in ons huis. Matras op de grond, een paar stoelen en tafel geleend van familie, en dat was het. Wel lekker eindelijk onze eigen stek. Op 10 december werd de 40ft container uitgeladen voor de deur. Dozen, dozen en nog eens dozen en dan was de container niet eens tjokvol.
En dan begint het.. Alles weer een plek geven. We zijn al een aardig opgeschoten, maar nog niet alles hangt of heeft een goede plek. Er moeten nog wat kasten etc gekocht of gemaakt worden.
We hebben het naar ons zin hier. Rustige buurt, bewaakt. "s avonds eerst melden bij de wachter waar je naar toe gaat.
John heeft het heel druk. Hadden jullie nou echt gedacht dat hij minder hard zou gaan werken? Nee hoor, hij heeft het naar zijn zin. Lekker zijn werk doen, zonder teveel gedoe van maten. Eigen baas!! Een hele opluchting.

Nog een week en dan gaan we naar Nederland. Even eruit... en natuurlijk naar Ambon. Het Medisch team o.l.v. John, de uroloog, gaat weer naar Ambon. Een Surinamer gaat ontwikkelingswerk doen.. Geweldig.. we hebben er enorm veel zin in.
Het team vertrekt op 11 maart en we keren 26 maart terug naar NL. Voor ons een hele reis, eerst naar NL, weekje bijkomen en dan verder vliegen. Volg ons op Ambon via deze site.

Voor nu geen verder bijzonderheden meer te melden. Het gaat ons hier goed in Suriname.

Liefs en warme groeten,
van Linda en John
foto's volgen spoedig

• 27 Februari 2011 - 07:07

Leona:

dag lieverds, heerlijk, je eigen huis, je plek onder de zon! wat vliegt een jaar dan, ik zie ons nog gezellig en lekker eten in Souburg. John minder werken, ha, ha,
    zit niet in de aard van het beestje, en wat doen jullie goed werk. toch weer mee naar Ambon, jullie hart zit op de juiste plaats, een knuffel van ons aan jullie

• 27 Februari 2011 - 08:44

Ria:

Nee we hadden niet gedacht dat John op zijn lauweren zou gaan rusten. Ambon zal weer intens worden denk ik. Maar jullie hebben goede begeleiding hé. Van mijn vriendin hahaha.Een omhelzing en tot binnenkort.

• 27 Februari 2011 - 10:21

Leo En Marian:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Wij zijn inmiddels een kleinzoon rijker, Jelle,Leo ,Herman.De derde bij Babet en Paul. Dus veel oppassen maar wel leuk.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje, genieten van vrienden, cultuur etc. We hadden ook niet gedacht dat jullie zouden gaan rusten hoor!!
    Heel veel liefs en dikke kus voor jullie

• 27 Februari 2011 - 13:00

Eef:

lieve L en j,
    zooo fijndat het goed gaat met jullie!hier in de chopinln ook alles Ok, steef lekker bezig en ik ook. Met de kids alles OK met pap en mam ook, zijn vandaag vertrokken voor 2 wk naar portugal. Met Ed ook alles goed! lieve grvan ons EEF

• 27 Februari 2011 - 16:13

Heleen En Jan Goudsw:

Hallo Linda en John, Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebt. Ja ik denk nog steeds met een beetje heimwee terug aan ons verblijf in Suriname. Wij kijken er met positieve gevoelens naar dat land. Leuk ik krijg van Lucia nog steeds emails en dan natuurlijk de groeten van John. Verder wensen wij jullie een leuke tijd op Ambom en in Nederland. Jullie nog even zien ? dat zit er zeker niet in. Liefs van Jan en Heleen.

• 27 Februari 2011 - 17:37

Brenda En Henk:

Dag Linda en John,
    Lekker slapen op een Surinaamse vloer, hè!
    Bedankt voor jullie berichtje.
    Met ons gaat het eveneens prima, wij logeren tijdelijk in ons Franse huis in de Dordogne; 24 februari is de eerste paal geboord in het Bestevaer project op het voormalige Scheldekwartier in Vlissingen want ons huis in Zoutelande is verkocht. Het onderhoud aan de tuin en het huis werd ons teveel. Mijn toetsenbord van de fransecomputer is anders dan de Nederlandse die ik blind kon bedienen. Het gaat een beetje stroef, Wellicht heeft het eveneens met de temperatuur te maken. Regenachtig overdag, 's nachts onder nul, overdag zitten we met Vlekje op de bank achter in de zon, die al bijzonder warm wordt; Jullie zitten er warm bij heb ik onlangs van Henk gehoord.
    Die verhuizingen zijn wat!!! Wij zitten eveneens tot onze oksels in de verhuisdozen maar rustigjes aan.
    Linda, heb jij iets leuks onderde arm in Paramaro, vast wel want je bent een entiousiaste meid. Sterkte met het uitpakken et un grand bisou de la Dordogne pour vous et John, ça vient de loing! Salut et bon souirée, Henk en Brenda de Monbayol.

• 28 Februari 2011 - 09:26

Mildred:

Hi Linda en John,

Leuk weer jullie update te lezen. Dat het jullie goed gaat hebben we kunnen zien in dec. Heerlijk dat je nog op een prettige manier kan werken. Soms een beetje improviseren, maar misschien daarom nog leuker om de goede resultaten te zien. Veel succes straks in Ambon en we zien jullie verslag tegemoet. Heel veel liefs uit Spanje, Mil en Frank

• 28 Februari 2011 - 11:35

Marianne Klemann:

Hoi Linda en John,
    gelukkig zijn jullie spullen eindelijk bij jullie in suriname!
    Nu kun je tenminste je huis helemaal inrichten met je eigen spulletjes en dat na een jaar!!
    Linda kom je nog voor je voetjes als je in Nederland bent?
    Ik hoor het wel,heel veel plezier op Ambon!
    groetjes uit het koude en natte Nederland.