2 maanden verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu 2 maanden verder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

2 maanden verder

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Beste vrienden en vriendinnen,

Time flies when you are busy!!
We zijn druk met van alles. De afgelopen 2 maanden is er weer veel gebeurd.
Op 25 mei de verkiezingen, waarvan jullie allen op de Nederlandse TV de uitslag hebben gevolg. We wachten af wat het gaat worden. Er is een coalitie gevormd en daar uit moet nog een president en vice-president voortkomen. Wij zijn heel benieuwd. OOk in Nederland heeft de verkiezingsuitslag menigeen verrast. Ongelooflijk....Wat gebeurt er op onze aardbol. We wachten lijdzaam af.

Intussen al 3 keer naar het theater geweest. Was heel gezellig. Daarna wat gaan drinken in de stad, waar we vreselijk hebben gelachen.
John en ik bivakkeren nog steeds in de Prins Hendrikstraat, hopelijk niet meer voor lang. We missen toch onze spullen en zijn toch wel wat ontheemd...
Gelukkig zijn er ook leuke kanten aan het logeren hier hoor. In de tuin komt sinds zondag een grote Ara (Papagaai) aangevlogen. Maakt een hoop herrie om aan te kondigen dat hij er is en gaat lekker in de mangoboom zitten en eet de mango's op. Wel apart hoor. Er zijn ook heel veel vogels. Minder leuk zijn de ratten,die door de tuin sjeesen. JOhn heeft al rattengif gestrooid. In huis hebben we de gekko's. Weet echt niet waar ze vandaan komen, sta er steeds weer versteld van. Gelukkig hebben we niet echt kakkerlakken. BRRR, wat een vieze beesten zijn dat. Het wordt trouwens weer tijd om zo'n kakkerlakkenagent te laten komen om in en om het te spuiten tegen ongedierte. werk een 2 tal maanden. vandaag weer bij Nathalie laten spuiten, die heeft steeds last van kakkerlakken. Meestal zijn ze al dood als ze ze vindt en hebben dan ook nog een eitje gelegd voor ze de geest gaven... waar je mee bezig bent op zo;n moment.

lieve allemaal, ik stop ermee. MOrgen werken. Dat betekent om 06.00 uur op. Koude douche, koffie drinken, je kent het wel het dagelijkse ochtendritueel en dan richting Diakonessen Ziekenhuis,
Bijgaand vast een link met wat foto's.
tot gauw weer

tropengroeten uit Paramaribo
John en Linda

@ Hebe: stuur je svp je mailadres, ik kan het niet vinden

• 16 Juni 2010 - 06:08

Hanneke:

gezellig met zo'n vogel in de tuin, werk ze vandaag, liefs, Hanneke

• 16 Juni 2010 - 09:09

Ina:

Hallo lieve mensen

Wat mis ik jullie toch.!
    Voor zo'n natuur moment in de tuin heb je geen verrekijker nodig zeg. En je kunt er ook niet [ perongeluk] op gaan staan gelukkig. Zeg linda ik zag ineens een beeld voor mij in Ambon. Jij en een kakkerlak. Ik ben er nog verbaasd over hoor. Een tropenvrouw die daar zo op reageerd.Maar misschien is dit dan weer goed voor de gewenning? Ik wil wel komen om ze te verjagen hoor. Verder hoop ik dat alles goed gaat met jullie en ben ik ook benieuwd wat voor werk [Linda] je hebt. De verkiezingen in Suriname hebben we gemist want we zaten toen in ijsland. Daar hadden ze andere dingen aan hun hoofd toen. Ik ben benieuwd of jullie ook de belevenissen uit Ambon van de laatste missie gehoord hebben van Rachelle en Evelien?
    Heel veel leifs uit Middelburg

Piet en vooral Ina

• 17 Juni 2010 - 04:14

Denise:

Gudu,
    Wat zou ik graag 's ochtends even langskomen om koffie met jullie te drinken en van de ara en de andere vogels te genieten!
    Een warme brasa voor jullie allebei!

• 18 Juni 2010 - 19:27

Mireille:

He tante Linda en oom John, Lekker hoor daar. hoop dat jullie snel iets kunnen vinden. Fenna heeft haar gele slip gehaald bij Tae Kwando en Quincy en Danique mogen donderdag opgaan voor hun B-zwemdiploma. Nog even en dan ben ik van het zwemgedoe af. Groetjes Mireille

• 19 Juni 2010 - 15:33

Karin Alleman:

Hoi John en Linda,
    Lijkt me erg gezellig zo'n ara in de tuin op de mangoboom, met name die laatste zou ik ook wel in de tuin willen.Hebben we nu wel de ruimte voor alleen de temperatuur lat geen mango's groeien, helaas.... Die kakkerlakken brengen allerlei visioenen boven van het Gasthuis in Middelburg. Kakkerlakken vangen in de nachtdienst en bedelmen met lyorthol. Het ga jullie goed daar, geniet van de dagelijkse warmte, wij dromen er momenteel van....
    Groetjes uit een zoals je begrijpt koud Vlissingen.

• 03 Juli 2010 - 18:08

Rene & Deborah:

Hey Linda, wij waren in Spanje, dus een wat late reaktie. Wat heerlijk dat jullie helemaal aan het settelen zijn. Leuke foto's. Wat een mooie Ara, zo hoort het eigenlijk het, vrij rondvliegen ipv in een kooi of dierentuin. En och mango's hangen er toch genoeg. Ik zal je berichten voor ma uitprinten en de foto's ziet ze dan wel als ze hier is. Dikke kussen voor jullie!!!!

• 04 Juli 2010 - 15:42

Leona:

lieve mensen, heel leuk om over jullie "nieuwe" leven te lezen, als je de foto's ziet lijkt het 1 groot feest! zelfs al dat water op de weg doet je niets met zo'n auto
    heel veel liefs uit Middelburg

• 23 Juli 2010 - 14:56

Gerry Van Steeg:

Beste John en Linda, willen jullie Annie Budding in Nederland even bellen.tel.nr. 0316-223097. Wij kregen alarmerende berichten over Ilona.
    Bij voorbaat dank.
    23 jili 2010.