Enkele belevenissen van de week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Enkele belevenissen van de week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Enkele belevenissen van de week

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Juli 2010 | Suriname, Paramaribo

Maandag 26 Juli.
Een hete dag... Er komt vast regen. Donkere wolken trekken samen over de stad. Het is rond 17.00 - 17.30 uur als de eerste druppels hemelwater uit de lucht vallen en het worden er steeds meer druppels, zelfs bakken. Onvoorstelbaar, harde wind die alle kanten opdraait. Wij rennen om alle ramen dicht te maken, maar onder de deur door stroomt het water naar binnen. En wij hebben een 50-jarig huwelijksfeest in Garden of Eden, een heerlijk Thais restaurant.... Ik uitgedost!!haha, met slippers en schoenen in de auto. Onder ons huis renden de kakkerlakken als gekken heen en weer. BAAAAAAAAAAAAAH. ze vierden feest. JOhn gewapend met Baygon, the killer, eentje vloog op JOhn;s hemd en dat was zijn laatste vlucht..
Het onderhuis stond onder water. Alle straten onder water, en het bleef maar regen. Pas om 20.00 uur stopte de regen eindelijk. het feest was bijna echt in de regen gevallen, maar gelukkig konden we toch buiten in een mooie, sfeervolle ambiance verder feesten.

Wat ik vandaag heb gezien en meegemaakt, wil ik jullie niet onthouden.
Ik was aan het werk in het ZH en hoorde buiten van alles, gegil en ik wilde wel zien wat er was. Voor het ZH stond een auto, een aantal Marronvrouwen liepen hysterisch heen en weer. uit een raam van een auto werd een pasgeboren baby met placenta snel in een witte jas van de gynaecoloog gewikkeld en naar binnen gebracht. De moeder die net in de auto was bevallen, volgde in de rolstoel. Consternatie alom.
Met kindje is het gelukkig goed gekomen. Uit ervaring blijkt nu, dat de Marronvrouwen veel te laat naar het ziekenhuis komen, ze staan al op bevallen. Ze willen niet te lang voor de bevalling in het ZH vertoeven, een financiele kwestie dus.
Dat was me een dagje wel. Kindje en moeder maakten het gelukkig goed.

Okido, genoeg leesvoer voor vandaag
iedereen de hartelijke groeten uit een warm land.
Linda en John

• 29 Juli 2010 - 18:46

Henna:

Ja, Garden of Eden ken ik wel, zijn we nog een keer samen gaan eten. Door je verhalen krijg ik erg veel zin om weer eens een keer naar Suriname te komen. Volgend jaar, kom ik zeker.

• 13 Augustus 2010 - 11:35

Heleen En Jan:

Leuk om weer eens iets te horen. Wat een consternatie met die geboorte. Ik had er best bij willen zijn. Ik denk nog steeds aan het diakonessenhuis waar ik een weekje heb gewerkt. Wat is het toch een heerlijk land ( alleen de kakkerlakken ?) Wij zijn net terug van Amerika. Wij zijn in Florida geweest Jan had een congresje. En we hebben vrienden opgezocht in South Caroline Charleston ( waar we een jaar hebben gewoond) Het was weer erg gezellig. Lindag leuk om weer eens wat van jullie te horen en doe de groeten aan John. Liefs van Jan en Heleen.

• 06 September 2010 - 06:23

Rene & Deborah:

Hey lieve fam. Hoe is het daar nu?? Vliegen volgende week zondag weer eens naar Curacao voor 15 dgn.vakantie. Zijn daar van 12-26 sept. Niet op Suriname dus, maar zijn wel bij jullie in de buurt!!!
    liefs van ons. xxxx
    Rene en Deb.

• 06 September 2010 - 16:41

Linda`:

@ Deb en Ren: geniet van Curacao, we zijn nu nog op Curacao en vliegen woensdag terug naar Sur.
    Gr, Linda