2E OPERATIEDAG AMBON - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu 2E OPERATIEDAG AMBON - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

2E OPERATIEDAG AMBON

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Vandaag dinsdag 15 mrt 2e dag waarop er geopereerd kan worden: om 7 uur vertrokken na ontbijt en om 7u30 uur begonnen om want de patienten zijn er.eerst een heel mooi jongetje met een breuk, prachtige ogen, ook heel braaf! en na de 2e patient stagneert het heel grappig omdat er 3 mensen buiten wachten die allen ja zeggen op de vraag of ze Yusuf ...zijn. Dat is op zich nog niet zo,n probleem als ze dan ook maar allemaal een blaassteen zouden hebben toch, maar dat weten we niet. Dan maar koffie en "snacks"(pasteitjes en geb zoete aardappel).jawel we eten weer prima natuurlijk! Drinken water en zoete limonade en omdat t erg warm is hoef ik pas thuis in het hotel weer eens naar de wc (heel fijn gezien de staat waarin het ziekenhuis sanitair verkeert)
Verder hard gewerkt,vlgs mij test dr John of we nog in vorm zijn met al dat bloed en spoelen, hij varieert ook in afwerking (3wegcath, 2wegcath plus suprapub dit voor insiders) en wij maar spoelen, terwijl de mannen (patienten ) geduldig blijven liggen.Liters NaCl zijn er al doorheen.
de pat van gisteren, is vanmorgen naar de afd gegaan , Alice heeft aldaar gezorgd dat ie uit bed kwam!Vanmiddag ook lekker gegeten en om 15 uur waren er weer snacks, begrijpelijk dat de inwendige mens hier erg verwend wordt.Onze clienten vandaag daarvan zijn er 2 naar de afdeling, jongetje naar huis en 3 blijven er op de ICU. Redelijk op tijd thuis, Nog het leven gewaagd in het verkeer hier in de spits om even een boodschap te doen,wel heelhuids heen en weer gekomen maar bijna een koolmonoxidevergiftiging opgelopen..
In t hotel was daar ineens dr Hans (hoofd gezondheidszorg gemeente) om ons alsnog te verwelkomen. Morgen schijnt er dan ook nog iets officieels in t zkh te zijn.We zien wel.Na gedane arbeid en een goede maaltijd is het weer goed rusten tot een andere keer! Hoor net dat het bij jullie goed weer is en 17 gr via zusje Rachelle! gr van Jolanda

  • 15 Maart 2011 - 13:11

    Karin Alleman:

    Hoi Yo,

    Hoe is t ie daar? Bedacht me gisteren dat ik de beloofde boeken van Bali helemaal vergeten ben. Sorry, sorry en nogmaals sorry. Door alle toestanden hier totaal ontschoten. Maar je rondleiding aldaar komt vast wel goed heb ik begrepen. Eerst hard werken( ben je wel gewend ha ha ha.....) Veel plezier allemaal, geniet ervan. Als jullie bij je volgende reis nog een AOA verpleegkundige zoeken ben ik beschikbaar en zeer allround.

    Groeten Karin Alleman

  • 15 Maart 2011 - 13:12

    Paul & Margot:

    Lieve mensen, wat wordt er hard gewerkt, maar ik begrijp dat er goed voor jullie inwendige mens gezorgd wordt. Goed zo want dat verdienen jullie. Ik ben benieuwd naar die foto's, en heb me aangemeld op facebook hiervoor. Verder kwam ik niet dus zal ik wel iets fout doen. Die patiënten daar boffen maar dat jullie er zijn. Ga zo door..... groet vanuit een zeer zonnig Zeeland!!

  • 15 Maart 2011 - 13:22

    Peter T:

    hallo lieve luitjes,
    wat een reis zeg en dan het gedoe met de koffers?!
    fijn te horen dat jullie aan de slag kunnen en dat jullie veel patiënten kunnen helpen, en Jolanda ik hoop dat je niet veel tracties (voor de insiders) nodig heb. ik mis het wel dat ik niet mee kon en hoop voor de volgende keer dat mijn gezondheid het toelaat.
    groetjes aan allen xxx
    Peter

  • 15 Maart 2011 - 14:04

    Marloes:

    Hallo allemaal,
    Peter vind het nodig zijn bericht 3x door te sturen, ik zal me beperken tot 1! Leuk te lezen hoe het er aan toe gaat aldaar. Zal jullie verhalen volgen. Veel (werk)plezier nog.
    Groetjes uit een zonnig Vlissingen,
    Marloes

  • 15 Maart 2011 - 14:56

    Job Van Der Zwan:

    Fijn dat alles goed gaat .
    Hetty en ik lezen jullie verslag graag .
    Succes .

  • 15 Maart 2011 - 17:12

    Pieter En Wendy:

    hey hey lieverds
    zo te lezen loopt alles al wel ok daar he
    ow ja linda ik heb me aangemeld bij je facebook voor de foto's mocht jij je misschien afvragen wie die wendy zou zijn haha
    en wat eten jullie lekker maar ik ben blij dat ze zo goed voor jullie zorgen zo te zien werken jullie mega hard
    en mam heb je opa donny al gezien
    ik hoop dat het nogh steeds liefde op het eerste nou ja tweede gezicht is haha\

    hele dikke zoen\en voor jullie lieverds
    en mam deze is voor jou xxxxxxx liefs van ons pieter en wendy

  • 15 Maart 2011 - 20:40

    Ankie:

    Hallo luitjes,
    Wat leuk om alles weer zo mee te beleven via de mail, jullie zijn weer goed bezig. Leuk voor ons om elke dag weer nieuwe ervaringen van jullie te lezen.
    Goed werk, geniet er van en maak ook veel plezier.
    Heb speciaal facebook aangemaakt voor de foto's, wacht op de volgende.
    Groetjes Ankie

  • 15 Maart 2011 - 21:53

    Linda:

    @Peter: leuk je reactie, maar 3 keer.... We weten dat je ons mist hoor.. wij jou ook. warme groet uit Ambon van het MOTVA team

  • 16 Maart 2011 - 15:08

    Peter T:

    mijn vinger bleef achter mijn muis hangen:) sorry.... ik begrijp dat het is aangekomen, kreeg van Marloes al een smsje:)
    voor Jolanda: vandaag te horen gekregen dat N4 gaat sluiten, geen patienten, alles wordt in Goes geopereerd, personeel moet naar Goes!!!
    xxx

  • 16 Maart 2011 - 16:06

    Bart Sr:

    Zie het al voor me , prachtig hoop er gauw weer naar toe te gaan.
    Geniet ervan beiden :-)

  • 16 Maart 2011 - 18:33

    Charly:

    hoi Judith en Bram, hartstikke goed dat het nu gaat zoals het gaan moet. Leuk en bijzonder om te lezen dat jullie weer actief zijn di tanah air...zeker op deze 16e maart.
    We blijven jullie volgen of er wel hard genoeg gewerkt wordt. ;-)
    Succes voor iedereen.
    gr. uit Lochem

  • 18 Maart 2011 - 07:09

    Pieter En Wendy:

    Hallo lieve allemaal
    Bedankt Linda om mij toe te voegen op Facebook zo kon ik julie foto,'s bekijken erg leuk en indrukwekkend hoe het er uitziet daar
    En mam bedankt voor je smsje iik was helemaal happy haha zo leuk hè het eerste weekje zit er al op volgens mij hebben jullie het super druk geniet van het weekend maar eens lekker van jullie weekend meer dan verdient
    Dikke zoenen knuffels voor julie en mam deze voor jou xxxxxxxxxx

  • 18 Maart 2011 - 08:34

    Peter Goor:

    Ach, dat werken is natuurlijk wel de reden van de reis maar dat eten, hé, dat is pas echt afzien. Sterkte.
    groeten uit een lenteachtig A'dam,
    Peter

  • 18 Maart 2011 - 10:51

    Ina:

    hallo piet
    mailen lukt even niet. geen verbinding. ben wel bij opa dony op bezoek geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

In het kader van de samenwerking Vlissingen-Ambon gaan het MOTVA-urologieteam voor de 3de maal naar Ambon om daar operaties te doen in het RSUD dr. Haulussy ziekenhuis.

Actief sinds 20 Maart 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 83588

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2017 - 27 Oktober 2017

MOTVA, urologieproject oktober 2017

11 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Ambon, MOTVA urologie 2011

13 Maart 2009 - 03 April 2009

project urologie

08 April 2010 - 30 November -0001

Enkeltje Paramaribo

Landen bezocht: