Woensdag 16-03 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Woensdag 16-03 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Woensdag 16-03

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Vandaag na lekker ontbijt weer vroeg met nwe bus en eigen chauffeur (via dr Hans ,dus de gem Ambon) naar het zieknhuis,, wij zijn er eerder dan het andere personeel, op de gewone afd zit de deur nog op slot als we in optocht visite gaan doen, Gelukkig gaat het goed met de patienten behalve de eerste pat van maandag die toch wel erg moe is door bloedverlies. Dr Bram schrijft wat ijzertabl voor,later (donderdag)zal blijken dat dit een soort vit tabl is met maar een fractie ijzer in…wel goed ,maar toch te weinig , ja die communicatie. ..dr Hans zou ons nog bezoeken vandaag, maar ja die hebben we niet meer gezien, dus geen officieel gedoe verder.Wel zo prettig.

Helaas komen sommige pat niet opdagen, een kind met mammie al 2 dagen in huis maar pappie moet tekenen voor operatie, helaas, gaat niet door dan zit er ook nog een pat gewoon op kantoor, ipv in t zkh ter voorbereiding.. Ook die valt af. Dat gaat wel snel zo vandaag. Alle patienten zijn stabiel op de “ÏCU” en het voelt als spijbelen,maar we gaan in de middag al naar huis, sommigen om bij te slapen, anderen waaronder Ina, Bram, Judith, Alice, Stephanie en ik gaan met de chauffeur in bus naar Latuhalat (ik zeg steeds Lathu heru , Julia’s fam naam, veel makkelijker te onthouden). Een plaatsje aan kust met strandje, soort vak huisjes en overdekte “terrasjes”. Heerlijk gezwommen, weer beetje bewolkt,maar wel goed zo ivm verbrandingsgevaar. Ina gelijk op pad met de camera om de flora en fauna ter plekke te vereeuwigen, ik heb nog gesnorkeld, wel wat mooie vissen gespot. Judith houdt chauffeur gezelschap en vraagt of we roedjak willen? Wat een vraag natuurlijk! Is daar te krijgen. Een enthousiaste club dames is bezig verse vruchten te snijden, katjang (pinda’s) pletten met gula saparua (soort gula djawa maar dan nog lekkerder) en wat pepers, dat door elkaar rommelen en lekkerrrrr dat dat is. Overzee komt een zware bui aanzetten! We gaan schuilen en in stromende regen nuttigen we onze roedjak!, Ook op de terugweg in regen naar Ambonstad even de anderen jaloers maken dat wij roedjak hebben gegeten!
‘s Avonds zijn we uitgenodigd bij de moeder van Edda in Lateri om papeeda te eten van die sagopap die je moet slurpen uit je bord met vis, soep, groente etc, heb ik dus geprobeerd, maar ik ben niet zo enthousiast als Julia, die kan slurpen van dat spul zeg!!Ook is er nasi (witte rijst) en groente en koho koho, heerlijk dus en dat zomaar in een kampong, ook een belevenis om daar eens te kijken. Terug naar huis en naar bed, morgen weer vroeg naar 't ziekenhuis en de patienten, want daar komen we tenslotte voor!

link naar alle foto's:

• 18 Maart 2011 - 13:43

Piet:

Nou als jullie terugkomen zal ik wel een emmer behangplaksel aanmaken, nu snap ik waarom je het hier bijna niet meer kunt krijgen.
    Hoop wel voor jullie, dat er wat patiënten bijkomen, anders maar relaxen, het zal weer zwaar genoeg voor jullie zijn(althans enkel) om hier weer in dat ADRZ verder te gaan

• 18 Maart 2011 - 14:03

Margot:

Alle foto's zijn prachtig doorgekomen. Wat hadden jullie veel bagage bij jullie. Dat jullie het nog uit elkaar konden houden. Gelukkig was er veel te eten en te drinken tussendoor, niet alles zag er even appetijtelijk uit. Het is te zien dat jullie ook genieten. Ga door met het goede werk. lieve groet uit Vlissingen, Margot

• 18 Maart 2011 - 14:26

Job Van Der Zwan:

Leuk , zo zie ik jullie ten minste weer .
    Jolanda , Ina en de Vriesdes .
    Fijn wat van jullie te horen .
    Succes .

• 18 Maart 2011 - 15:28

Peter T:

heeft John ook heeerlijke papeeda :gegeten, in 2008 vond hij het jammer dat hij in ziekenhuis bij dr Agus dit heeft moeten missen!!! :) :)

• 18 Maart 2011 - 22:27

Ina:

Hallo dr.Bram,Judith,Stephanie en alle anderen van het team!
    Hardstikke leuk om alle foto's en reisverslagen te zien en te lezen. Veel (werk)plezier nog komende week
    Groeten vanuit Zaamslag