Woensdag 23 maart ’11 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Woensdag 23 maart ’11 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Woensdag 23 maart ’11

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Woensdag 23 maart ’11
Vandaag een drukke dag, op tijd in t ziekenhuis en op tijd begonnen, de score staat aan ‘t eind vd dag op 43 pat waarbij 53 ingrepen zijn gedaan! Toch een leuk resultaat en dan morgen nog een stuk of 9 waaronder veel jongetjes met een liesbreuk, we halen dus zeker de 50 nog wel als er geen afvalt!
Vanmorgen stond er ineens een officiele delegatie met dr Hans (hoofd van gezondheidszorg met de gemeentesecretaris van Ambon) , dat was toch even tussendoor handjes schudden, beleefd , glimlachen en ondertussen denken, nu pas?? We gaan bijna weg! We kregen nog een uitnodiging om vanavond bij de burgemeester te komen eten…helaas, er zijn al andere plannen (echt waar!) en morgen kan ook niet want dan gaan we met alle medewerkers van t Haulussy ziekenhuis die geholpen hebben bij ons project uit eten , is ook al geregeld.
Er werd even op de ICU rondgekeken, foto’s gemaakt en men vertrok weer na handengeschud en dankuwel geprevel. Enkele heren kregen nog een MOTVA t-shirt en waren er erg blij mee. Benieuwd of we nu toch in plaatselijke krant komen of op tv (dat zullen wij dan niet zien, denk ik.)

Ina bekeek vanmorgen de foto van de batu buli (blaassteen op de site) en vond het net het gezichtje van ET uit de SF film….Lijkt inderdaad wel!
Anaesthesie zuster Stefanie heeft een geheime aanbidder die haar een kadootje heeft gegeven, we hebben haar nu wijsgemaakt dat deze week zijn fam nog komt kennismaken ivm de toekomstplannen. Zo lachen we ook wat af onder en met elkaar! Op de ICU is een zuster die graag wil dat haar volgende baby mijn neus krijgt, die vind ze mooi????! Zo zijn we bijna aan ‘t einde van ons project en zeggen we nu al tegen elkaar dat we de sfeer, de mensen, de drukte en het eiland zullen gaan missen. Zij ons ook denk ik want we hebben veel werk verricht hetgeen hen veel drukte en rompslomp heeft bezorgd, maar ook veel leven in de brouwerij heeft gebracht en pat van hun ongemakkken heeft verholpen , gratis, terwijl ze dat anders niet konden betalen omdat ze bijv niet verzekerd zijn!!

Alice en Linda gaan nog even langs de voetenmasseuse vanvond, is heerlijk heb ik ook ‘n keer gedaan, je loopt op veren lijkt het wel daarna en de enkels zijn weer slank, want in die hitte!!
Anderen van ons deden nog wel een rugmassage, ook prima geholpen bij vermoeidheid en pijn! Wist u overigens dat Ina de ‘blanke slavin is van dr John Vriesde”met wederzijds respect en goedvinden? Ja ja , zo hoor je nog eens wat hier. Ze gaan elkaar ook vast weer missen straks, nou ik ook alle projectmedewerkers en natuurlijk John, maar ook Bram de anaesthesist is een geweldige dokter om mee te werken.

Het hotelpersoneel is inmiddels ook eigen aan ons, de receptioniste is inmiddels fam geworden van John , ze nam ook een zak vol gandaria’s heerlijke vruchten mee voor hem/ons. Diezelfde recptioniste weet precies wie welke kamer heeft en geeft gelijk de juiste sleutel af.
Buiten worden we door iedereen in de stad begroet: mister, mister how are you, were are you from…zwaaien, op de foto met je. Ina is van de foto’s en heeft al vele Ambonese bewoners op de foto gezet. Ik hoorde al een keer roepen Jolanda, Jolanda midden in de stad?? Zeker fam v e pat ofzo anders ken ik niemand toch hier!
En Peter T , dr Nona doet mee aan burgemeester verkiezingen en haar portret hangt overal in de stad alleen wij vinden wel dat ze is gefotoshopt! Ik heb een foto genomen van zo’n aanplakbiljet zodat je t thuis kan zien1
En Marloes, ik lees alles op de hotmail en heb contact met Ella en Aaike en Piet (van Ina ) we zijn dus op de hoogte van het ADRZ nieuws , met de moderne communicatie middelen lukt dat uitstekend , dus we genieten hier maar denken ook zeker aan jullie, sterkte daar en groeten terug van dr John. Jolanda. .

• 23 Maart 2011 - 16:10

Piet:

Nou sterkte morgen met de afronding, als het zo doorgaat krijg ik "zijn blanke slavin" hopelijk in een redelijke staat terug, kijk je leent iets uit en je moet maar afwachten hoe je het, ofdat je het überhaupt nog terugkrijgt, maar ga er in ieder geval gewoon op staan wachten a.s. zaterdag
    Zeg Jolanda, volgens mij ben jij vooral aan het eind van de dag nog vingervlug, wat een uitgebreid leesvoer allemaal, nogmaals bedankt daarvoor

• 23 Maart 2011 - 16:14

Piet :

Was ook een soortje vingervlug, mijn PC reageerde niet gelijk en dan heb je dat, maar krijg het er niet meer af.
    Ben ik bijna van het stotteren af, want ik heb hier niemand om tegen aan te praten, heb je dit ineens

• 23 Maart 2011 - 18:09

Pieter En Wendy.:

Hey lieffies
    Nou jullie laatste dagen zijn nog erg vol gepland en morgen nog 1 dagje en dan zit het werken daar er weer op (stiekem ben ik een beetje blij kunnen we eindelijk mama weer eens een dikke zoen live geven)haha
    Geniet nog maar wel van de dagen daar en het heerlijke eten lieffies lekker slapen straks of nu al misschien hier is het nu 7 uur en gaan lekker nasi eten haha heel veel suc 6nog
    Dikke knuffels en kusjes voor de liefste artsen en zusters in Ambon
    Toch nog even een dikke computer zoen voor mama

• 23 Maart 2011 - 18:25

Ria Reijnierse:

Top sport de laatste dagen dus.
    Piet, kom aub naar Abeele om van je gestotter af te komen.
    Ploeg: Dat wordt nog aanpoten de laatste dagen.Zijn jullie vast op z'n best.
    Jolanda: Je werkt inderdaad met fantastische dokters en collega's.
    Ina: Blanke slavin van......
    Daar moeten we eens serieus over praten Zeeuwse Zus.
    Maak wat van de laatste dagen allemaal.
    Liefs Swaantje

• 23 Maart 2011 - 18:27

Aaike:

Alweer zo'n vermakelijk verslag. De sfeer is goed. De patientenstroom stevig aangezwollen (Tsunami?? hahaha). Gelukkig maar.....
    Op Ambon gaan ze julllie nog missen, hier aan het thuisfront worden julllie al gemist! Maar voor een goed doel; mensen moeten elkaar wat gunnen, dunkt me.
    Straks de laatste OK-dag! Veel succes dames en heren ook! En veel plezier!

• 23 Maart 2011 - 18:32

Aaike:

Dat van de blanke slavin, dat zet mij toch even aan het denken? Wat is er mis gegaan sinds de dékolonisatie??? Het was vroeger toch andersom? De WOC mentaliteit! (haha). EN....: wat is er mis gegaan met de vrouwenemancipatie? "The times they are changing" (vrij naar Bob Dylan.)

• 23 Maart 2011 - 18:34

Aaike:

Geschiedvervalsing: ik bedoel natuurlijk de Verenigde West-Indische Companie)!

• 23 Maart 2011 - 20:20

Jan En Heleen:

wat een leuke tijd maken jullie mee. de foto,s vonden wij super. Wij wensen jullie nog hele fijne dagen toe in Ambon. Ook john en de blanke slavin Ina ( die ik nog ken van zh vlis) leuk om jou ook daar bezig te zien. Verder natuurlijk Linda en John de groeten van ons beiden Jan /Heleen

• 24 Maart 2011 - 01:45

Linda De Miranda:

@Piet: ik zal je gauw van dat gestotter afhelpen, door het overbodige gestotter te verwijderen...

• 24 Maart 2011 - 04:15

Tamara Slot :

Hoi allemaal,

Het is hier midden in de nacht en ik heb net een nachtvoeding gedaan bij onze kleine meid. Heb jullie verhalen niet allemaal kunnen lezen (het was hier soms wat hectisch.....), maar ik heb net de foto's even bekeken en die zeggen een hele hoop. Wat geweldig dankbaar werk hebben jullie daar weer verricht! Ik ben trots op jullie! Volgend jaar weer? En nog extra assistentie nodig?

Groetjes!

• 24 Maart 2011 - 06:38

Piet:

Hallo Uroteam,

Weet dat het er voor jullie bijna opzit maar hier nog even een afsluiter, het is hier half acht en zie hier Uroloog Pieter net met z'n coupé naar het werk vertrekken, wat een luxe toch.
    Voor de ADRZers onder jullie even het volgende; wat zullen ze daar weer blij met jullie zijn, zie dit als een stooomcursus "hoe te handelen in moeilijke tijden", zoals handschoenen uitwassen, zelf de messen weer slijpen,hergebruik afdekmateriaal en ga zo maar door.
    Stel de verzekeringsmaatschappijen werken niet meer samen met ADRZ.
    Zeggen jullie, no problem, let's go to the boulevard, en flyeren maar,'s avonds bij Cinecity, voor al die mensen die naar buiten en de film niet snapten, maar uiteindelijk vanwege hun staar niets van hebben gezien, ha, ha, 's Zondags vooral bij de ingang van kerken waar vooral mensen met plastic tassen van AH, Lidl of Mediamarkt aankomen,misschien wel zakken vol met geld ? Alleen voor het lekkere eten komen jullie gewoon naar manlief thuis, en ja dat is wel eens niet te vreten, maar weegt niet op tegen al jullie werkplezier

P.S. Krijg veel leuke reactie op het alsnog plaatsen van de foto's

groeten uit Middelburg waar de zon alweer schijnt

• 24 Maart 2011 - 07:05

Onbekend En Onbemind:

Zeg bruine vriend, jij gaat straks nog boffen met het afscheid van jouw blanke slavin
    Haar feesttuigje is ook mee, ligt hier althans niet meer in de kast

Ik hoor, (of zie) wel hoe het je vergaan is

• 24 Maart 2011 - 07:28

Linda De Miranda:

@onbekend-onbemind; het feesttuigje is mee. Ambonese disco vanavond. Mijn blanke slavin lever ik zaterdag weer af, beetje gekleurd, maar nog niet zo bruin als ik....
    je bruine vriend