Dinsdag 22 maart alweer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 maart alweer - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 maart alweer

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Vandaag alles traag. Bus kwam te laat dus te laat begonnen, op OK waren slangen zoek dus dat verliep ook langzaam, lag pat maar te wachten, maar Ina was gelukkig creatief en met een drain (steriel) en slang van de anaesthesie lukte het ook. Kennis van Wa Na die werd geholpen, bleek OK technisch mee te vallen, hopelijk is de dame geholpen en haar incontinentie probleem opgelost na 4 jaar!
Er is vandaag een grote blaassteen met enige moeite gevangen, 900gr en 11,5 cm, Linda zal wel een foto op site zetten!

Het is allemaal verwonderlijk in deze samenleving en het ziekenhuis. Aan onderhoud wordt niet gedaan, alles ziet er oud en verveloos, soms vies, uit en er lopen zoveel mensen rond waarvan je je afvraagt wat ze doen, maar iedereen is erg vriendelijk, voorkomend en behulpzaam. Van assertiviteit bij patienten merk je hier niets, iedereen wacht netjes, stilletjes af. Pat. klagen weinig, alleen over pijn of kou , na de ingreep. Men verwacht duidelijke instructies over inname van medicijnen en die kun je het beste aan de pat of fam meegeven dan heb je de meeste kans dat het goed gaat.Dat geldt voor de gewone afdelingen, op de ICU gaat het gelukkig goed. Soms vraagt personeel ook aan ons om medicijnen voor zichzelf. Ja daar kunnen we niet aan beginnen natuurlijk.
In t ADRZ vind ik 't gebruik van mobieltjes op 't werk al steeds hinderlijker worden, maar hier heeft iedereen een mobieltje en wordt er werkelijk overal gebeld en gsmst dus het kan nog gekker zie je maar, iedereen vindt het ook normaal.

Vanmiddag hebben dr John en dr Bram nog even poli gedaan en het hele programma deze week zit vol! We gaan de 40 pat zeker nog halen, alleen niet veel grote dingen meer en helaas zijn sommige mensen toch te laat gekomen om nog geholpen te worden deze keer, jammer!
Vorige week was er tijd over,maar nu tijd tekort. Hopelijk kunnen deze mensen in een volgend project wel terecht!
Op tijd naar bed en morgen weer “vol aan de bak”. Jolanda

• 22 Maart 2011 - 14:12

Marloes:

Hoi Jo,
    De verhalen die jij schrijft zijn heel wat leuker dat alle verhalen van hier. Geniet die laatste week nog een beetje! Werk ze nog, samen met de rest, doe ze allemaal de groeten van me.
    Groetjes Marloes

• 22 Maart 2011 - 16:39

Fieke:

Dag dames (en heren), wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Dinsdag is alweer voorbij voor jullie. Hier gaat de zon ook bijna onder. Succes allemaal.

Fieke

• 22 Maart 2011 - 17:24

Pieter En Wendy:

Hè lieverds daar
    De mensen denken misschien dat team is. Mega goed daar wil ik ook door geholpen worden als ze dat nou eens iets eeder inzien haha nu moeten jullie dat laatste weekje nog keihard werken wij gaan morgen ook nasi eten maar hij kan zeker niet aan die vandaar tippen we denken aan julie weekse en genietse nog daar
    Een hele dikke vette knuffel en kusjes voor jullie allemaal
    En natuurlijk mam deze voor jou xxxxxxx

• 23 Maart 2011 - 07:14

Piet:

Oh geweldig om even wat van die prachtige plaatjes te zien, zag er zelfs een HELE BEKENDE op, maar afgezien daar van, het maakt het verhaal veel completer, want uiteindelijk gaat foto's kijken, makkelijker dan alles lezen, ha, ha
    Verder, als jullie al dat sloopmateriaal mee terug nemen, hebben je weer overgewicht !!!!, maar je kunnen er misschien nog op een zaterdagmiddag mee gaan jeu de boulen

Heb het nog even naar aantal kennissen onder de aandacht gebracht, dat er nu alsnog foto's zijn

Het ga jullie goed