Resultaat van de wervingscampage.. - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Resultaat van de wervingscampage.. - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Resultaat van de wervingscampage..

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Onze inzet heeft zijn vruchten afgeworpen. De flyeractie is succesvol geweest.
Maandag, gisteren dus, hebben zich in de ochtend 17 patienten gemeld. Aangezien de hh doktoren aan het opereren waren, kregen de dames de taak om 'triage' te doen. Als mensen hier horen dat dokter Belanda er is, komt iedereen erop af. Wij (Julia, Linda, Judith, Eda, Rachelle, Evelin) kregen als spreekkamer een grote ruimte aangewezen. Een deel was afgeschermd met een groen gordijn over de hele breedte van de kamer. Tussen haakjes, in deze ruimte worden ook kerkdiensten gehouden, vlgs informatie.

Er stond een lange tafel met wat plastic stoelen, een onderzoeksbed (hadden we niet nodig), een weegschaal (zo'n ouderwetse) en aan de muur werd met een maatlint een markering gemaakt van 1 en 2 m. Zodat de lengte bij benadering opgemeten kon worden. Iedereen had een duidelijke taak.
Julia was voor het wegen en meten van de patienten, Eda voor de anamnese afnemen en meten van bloeddruk. Judith noteerde alle gegevens van patienten op een voorgedrukt formulier en Linda registreerde alles digitaal. Rachelle maakte de foto's.
Wat een teamwork!! Na ongeveer anderhalf uur waren we zover.. 3 patienten weggestuurd die voor de oogarts bestemd zijn en gevraagd in april zich weer te melden. Want dan komt het ogenteam.
De screening verliep verder vlekkeloos.

Na de lunch startten dr Bram en dr. John met het professionele werk. Nog 7 patienten hebben zich gemeld. En ja... er zijn weer genoeg om ons verblijf te verlengen. Zeker 20 mensen worden nog voor vrijdag geopereerd.
Niemand zo blij als dr. John, die kan weer snijden, daar is hij immers toch voor afgereisd vanuit Suriname naar Ambon??? Niet voor niks gelukkig.

Helaas duurt het heel lang om foto's te laden, vandaar dat er nog geen foto's beschikbaar zijn... Ik doe mijn best vandaag wederom een poging te wagen.

Later meer.....

Linda

• 22 Maart 2011 - 01:08

Iris:

Dag Doktor LINDA !

• 22 Maart 2011 - 03:28

Piet:

Gefeliciteerd met het resultaat van jullie actie, toch weer een goeie opsteker om er mee door tegaan.
    Misschien wat voor mij om volgend jaar dan maar eens mee te gaan, en daar met flyers de kampong etc. in te trekken, en dr John z'n messen op tijd te slijpen, want die zullen zodoende toch wat eerder bot zijn. Het ga jullie goed, en als het zo doorzet, komen jullie terug in een zonovergoten Nederland, houdt die korte rokjes en broekjes maar gewoon aan, tijdens de terugvlucht krijgen jullie toch dekentjes

groetjes

P.S. Jolanda, de was was weer weg, en nu stond Bleijenberg schoonmaak voor de deur, dus relaxen

• 22 Maart 2011 - 07:01

Pieter En Wendy.:

Jaaaaa dat is leuk wakker worden al. Weer een nieuw bericht zo die flyeractie was zeker niet voor niks nu heeft dokter juin zijn handen ineens vol maar wel een goed gevoel denk ik want hier komen julie voor hè en het idee dat straks allemaal die mensen weer geholpen zijn helemaal goed jullie verdienen allemaal als julie terug zijn een verwenbehandeling na al dat harde werken ik ga nu ook werken dikke knuffels kusjes voor jullie en mam hier komt ie smakxxxxxx

• 22 Maart 2011 - 07:02

Pieter En Wendy :

Sorry type fout bedoelde dr John
    Liefs

• 22 Maart 2011 - 08:00

Ria:

Helemaal goed. Ik wist wel dat jullie acties vruchten af zouden werpen. Dat wordt nog hard werken voor het einde van de week.
    Liefs Swaantje

• 22 Maart 2011 - 08:43

Linda:

@Iris: hier worden we allemaal Dokter genoemd..... Gelijk promotie!

• 22 Maart 2011 - 11:41

Aaike:

Fijn dat het zaaien van de flyers zo'n goede oogst heeft opgebracht: nu kan er meer gesneden worden. Gelukkig maar; velen kunnen nu geholpen worden!
    Succes en "voor de zieken; beterschap en voor de gezonden; kop op!"

• 22 Maart 2011 - 17:39

Ingrid: