Maandag 21-03 Amboncity - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Maandag 21-03 Amboncity - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Maandag 21-03 Amboncity

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Ik moet toch een aantal opmerkingen uit vorige bericht corrigeren: vandaag de ICU goed bekeken en jawel de kleedjes op de kastjes waren verschoond, ws dus 1 x per week (gelukkig maar Christie) en John vertelde dat iemand met een cath om de paar maanden toch wel een nieuwe catheter krijgt….Het is maandag en dan zijn vele ambtenaren, ook in het ziekenhuis in het groen later in de week kaki, of wit en op vrijdag is het “casual Friday”zoals dr Bram zegt. Dan moet iedereen zogenaamd verplicht joggen en sporten. Toen we afgelopen vrijdag ’s morgens naar het ziekenhuis reden zagen we ergens de variant van GoedemorgenNederland, dus : Goedemorgen Ambon, compleet met een leuke meneer die voorop stond te springen om het voor te doen. Op straat militairen joggend onderwijl zingend, in t ziekenhuis zelfs de moslimadames met hoofddoek en daaronder dan een trainings/joggingpak. Dat is dus het vrijdagse uniform!
Overigens is het wel heel bijzonder dat als je in het ziekenhuis werkt, er wordt geklokt door het vaste personeel: dmv een vingerafdruk! Toch wel heel modern. Aan ene kant van de klokmuur hangen kastjes om te klokken, aan andere kant van die muur zit een dame achter een computer en beeldscherm (nog zo’n groot natuurlijk) en vlgs mij houdt ze schriftelijk de zaken bij die op het beeldscherm verschijnen want een printer heb ik tot nu toe nog nergens gezien.
Vandaag na de operaties hebben de HH doktoren op een geimproviseerde poli nog wat patienten gescoord! ER schijnen nog wat oudere heren van hun cath af te willen ( eentje heeft al 4 jaar een cath) er schijnt pat met een joekel van een blaassteen te zijn zo groot als een kokosnoot en we beginnen met een operatie van een vrouw die net als Wa Na incontinent is geworden na een zware bevalling. Spannend of het John ook dit keer gaat lukken. Tenslotte kan hij vlgs mij nog met mes en vork opereren, zo kundig dus we duimen maar!!!!
Morgen meer ….groeten, nog 3 dagen opereren en dan zit het er weer op!! Jolanda

• 21 Maart 2011 - 15:15

Cees Van Der Stel:

Hallo John & linda,
    zo te lezen hebben jullie 't naar je zin en ook heel druk programma
    Volgende week di. 29 maart is de evaluatie meeting van het Suriname project.
    Vraag; naar welk adres kan ik het evaluatie verslag sturen dat we gaan bespreken? Groet uit Holland, Cees

• 21 Maart 2011 - 19:53

Christie:

Nou, dat zijn goeie berichten Jo! Ik ben blij dat ik toch een beetje met jullie mee-reis..En dat doe ik ook steeds met een glimlach op m'n gezicht als ik al je mooie verhalen lees!
    Nog heel veel succes van de week en veel werkplezier met al die lieve mensen daar, liefs Chris

• 21 Maart 2011 - 20:00

Pieter En Wendy :

Hey lieverds
    Ik sta soms echt te kijken wat mensen dan hebben bijv al 4jaar en catheter dat is best heftig in mijjn ogen dan hè en zo een grote steen in je lijf wat zijn ze daar toch blij met jullie hè jullie zijn een super team wouw wat jullie allemaal kunnen en doen en ook is het onderling nog gezellig ook wat ook belangrijk is nog 3 dagen stiekem tel. Toch wel al af hoor mis ons mamatje wel veel
    Geniet nog van alle mooie dingen daar en vooral nog heel veel suc6 we denken aan jullie
    Dikke super zoen en knuffels voor jullie allemaal en natuulijk mam ook nu voor jou nog een extra dikke pakkerd xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 Maart 2011 - 20:00

Pieter En Wendy:

Hebben jullie trouwens mee gedaan aan de gymnastiek haha
    Liefs