Vrijdag 18 maart ’11 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 maart ’11 - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 maart ’11

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Gelukkig hebben de meesten toch wel redelijk geslapen na gisteravond.
Na de nasi (sommigen van ons eten overigens elke dag geroosterd wit brood Peter T!!!)weer naar het ziekenhuis. De pat maken het goed en mogen naar de gewone chirurgische afdeling.
We willen graag op tijd beginnen maar halen soms zelf de patienten maar naar de OK omdat het anders zo laat wordt, e.e.a. verloopt nog steeds dus niet zoals gewenst dus.

Tante Julia telefoneert heel de week al over allerlei zaken met het thuisfront over o.a. de opvang en de communicatie en promotie etc.
Judith heeft voor een aantal van ons een toeristische (land)kaart van Ambon gevonden en gekocht, leuk!
Het ICU personeel lijkt nu toch wat beter ingespeeld op de patientenzorg postoperatief voor onze patienten. Het zakwoordenboek in Ambonees wordt gespeld op de afdeling en men lacht wat af over onze ned taal en ik weer over hun uitspraak van de ned taal.
Toch is aanleveren van nieuwe pat een probleem , jammer, jammer, jammer.

Men weet niet van ons project. Morgen, zaterdag werken we niet en gaan we reclame maken via flyers etc.
Vanmiddag zijn Julia, Ina en ik naar opa Donny op bezoek geweest,daar is Ina 2 jr geleden voor gevallen, voor die man, wat een schatje en het is, was wederzijds! Wat een verrassing op z’n gezicht, 't was zo leuk ! Hij was blij met z’n kadootje (boerenzakdoeken), z’n vouw vond ze zo mooi dat ze ze gelijk zgnmd afpakte, we kregen heerlijke bananen en hebben gevraagd of ook in die kampong men wilde door vertellen over ons project!!
Wat een feestje dat bezoek en het was een mooi ritje met prachtig uitzicht. Na de gadogado vanavond nog even de berichtgeving op deze site bijgewerkt en gelezen van de malaise in het ADRZ….is nog even een ver van onze bedshow. Voor zover het een en ander wat ons betreft!
Morgen vroeg op voor visite en flyeren…wordt vervolgd!

Gr Jolanda

• 18 Maart 2011 - 16:29

Piet:

Misschien kunnen je wel klanten lokken met boerenzakdoeken, die kunnen je halen bij de Zeeman, ha,ha

groetjes en succes

• 18 Maart 2011 - 17:35

Ria Reijnierse:

Aha Ina heeft haar grote Indonesische liefde weer gezien! Echt héél leuk.
    Eindelijk zijn de foto's dan ook in Abeele geraakt.
    Ik kon me geen voorstelling maken van die slurpsoep. Nu wel. brbrbr. Maar was het ook lekker? Zal vast wel.
    Is Linda alweer opgeknapt?
    Fijn Jolanda dat jij gebombardeerd bent tot schrijfster. Het gaat je goed af.
    Sterkte met het ronselen van nieuwe patienten. Charmes genoeg in jullie groep.
    Liefs voor allen. Swaantje

• 18 Maart 2011 - 19:21

Pieter En Wendy:

hey lieffies
    leuk weer4 verhalen van jullie
    ik zit nu bij pap en heb heerlijke vis gegeten maar jullie eten klinkt ook heerlijk behalve die slijm soep bleeee lijkt echt niks voor mij he mam
    wel erg balen dat er zo weinig reactie komt maar hopelijk brengen jullie lieve gezichten en flyers veel aanwinst
    wel ben ik erg blij dat mama haar grote liefde weer heeft gezien want daar had je het thuis al over geef hem van ons ook maar een dikke zoen
    want ik denk dat je hem nog wel even opzoekt voor je vertrekt toch??
    ook zijn de foto's erg leuk om te zien maar wel heel indruk wekkend
    ik ga nog even verder gezellig met pa kletsen en een toetje eten en jullie mogen nog even lekker slapen
    dikke knuffels en kusjes van ons voor jullie en mam deze is voor jou
    KUSxxxxxxxxxxx

• 18 Maart 2011 - 23:59

Ingrid:

valt me op dat het eten goed bevalt. het wordt vaker aangehaald. wat heerlijk dat er blije gezichten zijn. ik wil ook meeeeeeee!!!!