19 maart: wervingscampagne.... - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu 19 maart: wervingscampagne.... - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

19 maart: wervingscampagne....

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Maart 2011 | Indonesië, Ambon

Vandaag staat ook in het teken van het ‘zieltjes werven’ voor operaties. Jaja, we moeten productie maken, lijkt wel een bekende situatie in een Zeeuws Ziekenhuis. Productie maken, ga maar de straat op om klanten te zoeken, die aan hun prostaat geopereerd willen worden of bij wie stenen verwijderd moeten worden enz. enz.

Door Rachelle zijn flyers gemaakt. Vanochtend om 9 uur vertrokken we verdeeld in 3 groepen de stad in. Alice, Stephanie en Rosita ( een Ambonese vp) hadden als werkterrein Anplas, een groot overdekt winkelcentrum, waar natuurlijk heel veel mensen komen.
Julia, Judith, Linda en Wim (neef van Judith) gingen de straat op, richting winkeltjes, eettentjes, markt etc. na een uurtje waren de flyers op en hebben we gauw wat weer 200 stuks laten kopieren. Wim werkt op Ambon en kent vanwege zijn werk veel mensen op Ambon. Iedereen was enthousiast en wilde graag weten wat op de flyers stond. Hier en daar zeker een grapje, want ja de urologie houdt zich toch bezig met bepaalde delen van het lichaam waar men niet graag over praat. Een groepje mannen vond het geweldig wat we deden en wilden dan ook op de foto.
Evelin en Eda zijn naar de busstations geweest en hebben daar de flyers uitgedeeld en in de bussen geplakt.
We wachten het resultaat af.

Het is wel grappig, dat mensen gelijk vragen of ze ook voor hun ogen kunnen melden… Nee, dat kan in april. Een vrouwtje wilde ook wel aan haar knieen geopereerd worden en of ze zich ook kan melden. Natuurlijk grote hilariteit.
Helaas moesten we haar teleurstellen. Dit is de kincingdokter (plasdokter) en de dokter van de prostaat en nieren en niet voor de knieën.

Na deze ongebruikelijke, maar wel leuke, wervingscampagne is een lekkere lunch wel op zijn plaats…. Eten is heel belangrijk op Ambon, lijkt in veel opzichten op Suriname hoor…. Wat zullen we eten??? Gebakken kip met frietjes? Jaja, die zijn hier ook te koop hoor. Er moest ergens toch zo’n tentje zijn, dus niet, die was allang opgedoekt. Dan maar naar een leuk restaurantje, waar we zelf onze vis uit de bak mochten uitzoeken. Het werd Ikan bakar met colo colo en als groente kangkung (waterspinazie) gebakken met knoflook en peper. De vis wordt over de lengte opengesneden op houtskoolvuur geroosterd….
Ik hoef niet te vertellen dat we heeeeeeeeerlijk hebben gegeten. Daarna naar huis en na het eten moet je als goed geaarde Surinamer wel een dutje gaan doen….
John en Juul besloten toch maar even naar de pedicure te gaan… hahaha…. Mij niet gezien.
Onze missie voor de dag zit er op.

Net gehoord dat er 7 mensen gebeld hebben, die maandagochtend naar de poli komen. Wordt vervolgd……..

Linda

Voor foto’s zie onderstaande link. Volgt, het uploaden gaat niet zo snel.

• 19 Maart 2011 - 16:04

Ingrid:

Ai Lin, echte blaka man ding, black man eat, black man sleep!!!
    hou het in ere hoor!!
    ik doe het ook..!! ELKE gado dei.
    su

• 19 Maart 2011 - 17:52

Henk En Bren:

Hà Linda & John,
    Wat een verrukkelijk avontuur beleven jullie! Et la siëste en France est très importane aussi!
    Wij hebben een bosje tulpen op tafel, de magnolia staat in bloei, hyacinten, narcissen, perenbomen en appels eveneens; Maar ja, maart roert zijn staart, april doet wat ze wil! Gistermorgen hoorde ik voor het eerst de Zwarte roodstaart terug uit Afrika eveneens de Europeese kanarie. De donkere dagen zijn voorbij, hoera!!! Geniet lekker van al het eten in Ambon, de uitzichten , evenals de mensen.
    Maken jullie een tussenstop in Nederland? We genieten van je berichten,je taalgebruik, Linda, prachtig. Op 1april gaan wij terug naar Vlissingen voor 14 dagen om het koopcontract voor onze flat te tekenen. Dan gaan we snel langs toko Menphier voor Chans marsala en ander lekkers voor in het Franse.
    Dag hoor, succes met jullie werk beiden! Sterkte, grosse bise, Henk en Brenda.

• 19 Maart 2011 - 19:21

Ria Reijnierse:

Zo de campange heeft al succes.
    Hoop dat er nog meer mensen reageren op de flyers.Dat komt vast wel. Mond op mond reclame is het beste.
    Succes met deze actie.
    XXx Ria

• 20 Maart 2011 - 07:08

Joke Francke:

Hoi Jolanda, Linda en overige teamleden. Wat een heerlijke verhalen! Ben benieuwd wat jullie flyer actie op gaat leveren. Jo, ik heb de foto's inmiddels ook bekeken, je bent goed op dreef. Binnenkort gaan we elkaar weer eens live ontmoeten en dan moet je alle verhalen nog maar eens uitgebreid herhalen. Denk vooral niet te veel aan ons, wij denken wel aan jou!!

• 24 Maart 2011 - 18:47

Job Van Der Zwan:

Geweldig .

Leuk .

En heel goed .

Houd mij op de hoogte het is boeiend en de fotos zijn leuk .

Succes Job