van 8 april tot nu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu van 8 april tot nu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

van 8 april tot nu

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Foutje!! 8 april ben ik vertrokken!

7 dagen geleden stapte ik in het vliegtuig richting Suriname. Ongelooflijk, dat de dagen zo voorbij vliegen. En als je me vraagt, wat ik gedaan heb?? niet veel. Heen en weer rijden, inkopen doen, onze tijdelijke huisvesting organiseren.
De eerste nacht slecht geslapen. Was wennen aan de 'andere' geluiden en de herrie, vergeleken met de Tobagolaan, waar het zo stil is.

Het weer is heerlijk. Niet te heet en soms keiharde regen. eergisteren heeft het enorm geregend de hele dag. Een aantal straten staan dan geheel onder water. Mijn rubberbootje ben ik helaas thuis vergeten. HAHA. Bij ons in de straat, Prins Hendrikstraat (heel Hollands klinkt dit toch?) is er gelukkig geen wateroverlast. WE hebben nog 'droge' voeten.

Gisteren met Nathalie en haar vriendin, die hier op vakantie is, naar de Brownsberg en Stoneiland geweest. Die 2 zijn op de Brownsberg naar de waterval gelopen. Een loopje van ongeveer 45 minuten, maar super zwaar. Eens heb ik dat ook gedaan en was blij dat ik had gehaald. Je snapt wel, dat ik nu lekker in de hangmat met mijn boek ( Confetti op de dorsvloer) ben gebleven.
Inderdaad na een paar uurtjes kwamen de dames afgepeigerd terug. Daarna zijn we naar stoneiland gereden, vlakbij.
Om 18.00 uur waren we terug in de stad.

Ik heb net John weggebracht naar het werk!!! Klinkt bekend, dit ritueel, toch?? HAHA.
Vandaag moet de administratie af. Een hele klus!

Dit was het voor nu. Laat gauw weer van me horen.

groetjes,
Linda

  • 13 April 2010 - 11:26

    Mathieu:

    hallo Linda,
    het gaat je nog goed af op je oudejaarsdag? ik zal morgen voor je spelen "lang zal je leven" van harte gefeliciteerd! groeten en kus van Annelies en mij

  • 13 April 2010 - 11:32

    Eef:

    heeeey lin,
    alvast een fijne verjaardag hier alles goed. Ed mag vandaag naar huis en met mam gaat het ook goed vooral rustig aan doen.
    dikke kus EEF

  • 13 April 2010 - 11:56

    Ria:

    Haha volgens mij ben je nog maar 5 dagen geleden vertrokken. Maar misschien lijkt het voor jou alsof je al 15 dagen terug bent in Suriname.
    Zo snel al dat inpakken vergeten? Geloof ik niet.Je droomt vast nog van al die dozen.Veel liefs voor John en jou.Ria

  • 13 April 2010 - 12:05

    Linda De Miranda:

    @Ria: Haha, je hebt gelijk. Ben echt de tijd kwijt.... liefs, Linda

  • 13 April 2010 - 16:40

    Sas En Bas:

    Hai Linda!
    Fijn he, eindelijk thuis...
    Nu gauw een leuk definitief stekje zoeken, wellicht in Commewijne? Kom maar gauw de plantagesfeer bij ons proeven! Op de fiets bijvoorbeeld, is hartstikke leuk. Neem Nathalie en haar vriendin gerust mee...
    Liefs en tot snel,
    Saskia, Bastiaan en de kids

  • 13 April 2010 - 19:00

    Ingrid:

    Hoi Linda,

    Leuk om een verslag te lezen van je leventje in lekker warm Suriname. Ben jalours op je hoor. Lijkt me heerlijk om op een andere plek samen met je geliefde overnieuw te beginnen, of in jullie geval wel misschien gewoon verer te gaan. Geniet er lekker van. En natuurlijk een hele fijne verjaardag. Lieve groeten Ingrid Pennock

  • 13 April 2010 - 19:06

    Karin Alleman:

    Hoi Linda,
    Zo te lezen gaan jullie in Paramaribo verder waar jullie in Vlissingen gebleven zijn. Ik word jaloers op jullie heerlijke klimaat als ik dat zo lees. Ik heb je helaaas niet meer gezien voordat je vertrok.Snap ik ook wel hoor, veel te druk. Dan zal ik jullie in Paramaribo op moeten zoeken he.
    Veel plezier morgen met je verjaardag, alvast gefeliciteerd. Groetjes aan John, ook van de kids.
    xxx Karin

  • 13 April 2010 - 20:34

    Henna:

    Ha Linda,
    Ik krijg heimwee als je het over het weer hebt en over de leuke uitstapjes. Naar Brownsberg ben ik niet zo lang geleden tijdens een vakantie geweest. Het was eens en nooit meer vanwege de doodvermoeiende tocht naar de watervallen. Het was echter wel de moeite waard om het te doen. Je moet het toch een keer meegemaakt hebben. Sandra is afgelopen zondag vertrokken. Ze was heel blij om weer thuis te zijn. Ik heb nog geen concrete plannen om te komen. Je weet echter nooit. Wellicht krijg ik het in mijn dolle kop om toch nog dit jaar te komen. Ik zie wel.
    In ieder geval, veel sterkte met alles wat je nog moet doen. Doe het kalm aan.
    Verder nog een hele fijne, warme, zonnige en plezierige verjaardag toegewenst. Nog vele gezonde jaren.
    Groeten en liefs aan John.

  • 13 April 2010 - 20:45

    Yuksel:

    sevgili linda,alvast van harte gefeliciteerd,veel liefs,
    yuksel.

  • 14 April 2010 - 11:56

    Ina En Piet:

    Hallo Linda

    Dus je was jarig. Van harte gefeliciteerd hoor. Ik heb door jou verhaal nu hele visioenen van een hangmat. En dat is helemaal niet slecht!!!!!
    groetjes en veel liefs aan jullie allebei

    Ina

  • 14 April 2010 - 18:00

    Paul En Margot:

    Hoi Linda en John,
    Wat een verrassing te lezen dat jullie in de Prins Hendrikstraat een huis hebben betrokken. Hopenlijk is het niet "wit"(haha). Jammer van al die regen, want hier zorgt de lente voor een prima zonnetje. Iedereen is bezig om hun tuin weer zomerklaar te maken, heerlijk. En John 'gewoon'aan het werk en jij flierefluiteren in aanloop naar tja, toch ook weer werk. Leuk om via deze site van je te horen. Volgens mij zijn de laatste dagen in de Tobagolaan best zwaar geweest. Wie weet wordt het huis verkocht en is dat dan van je rug af. Succes met de administratie en doe het vooral op zijn Surinaams.
    lieve groetjes
    Paul en Margot

  • 14 April 2010 - 20:38

    Lydia:

    Hi Linda,
    Van harte gefeleciteerd.
    Hoop dat je een leuke dag hebt gehad in het zonnige SUR.


  • 15 April 2010 - 08:06

    Soos:

    Hallo Linda,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!Leuk om je reisverhaal te lezen.Groeten van Soos uit Vlissingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Linda

In het kader van de samenwerking Vlissingen-Ambon gaan het MOTVA-urologieteam voor de 3de maal naar Ambon om daar operaties te doen in het RSUD dr. Haulussy ziekenhuis.

Actief sinds 20 Maart 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 83569

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2017 - 27 Oktober 2017

MOTVA, urologieproject oktober 2017

11 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Ambon, MOTVA urologie 2011

13 Maart 2009 - 03 April 2009

project urologie

08 April 2010 - 30 November -0001

Enkeltje Paramaribo

Landen bezocht: