het leven in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu het leven in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Miranda - WaarBenJij.nu

het leven in Suriname

Door: Linda de M

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 April 2010 | Suriname, Paramaribo

lieve allemaal,

Ons leventje hier in Paramaribo heeft al vastere vormen aangenomen. Meer regelmaat dan in het begin. Uiteraard is dat ook nodig. Het huis waar we in verblijven moet ons tijdelijke 'thuis' worden alleen zonder onze eigen vertrouwde spullen. Ik probeer weer een ritme te vinden, want hier is de dagindeling toch anders dan ik 40 jaar gewend was. Moet zeggen dat het redelijk lukt. Voor het heet wordt, doe ik boodschappen en probeer te koken, maar dan voor 2 dagen. Dat lukt redelijk. SCHOONMAKEN is een ellende. Er is ZOVEEL stof, dat je de hele dag wel kan poetsen en vegen en dweilen. Daar word ik wel erg simpel van. We wonen in een vrij drukke straat, veel verkeer.. Niet zo stil als in Vlissingen.

Gisteren ben ik voor het eerst naar de fitness geweest. Was heel gezellig. Ook het tennissen ga ik weer oppakken, heb al een nieuwe racket gekocht. Schoenen deze week, aangezien mijn maat er niet meer was.

Ik moet me nog opgeven voor de tekencursus..
Jullie merken wel, dat ik weer volop bezig ben. Ik hoef me niet te vervelen. Per 1 juni heb ik een extra baantje naast het inrichten van de administratie. Jullie horen daar nog van.

De regentijd heeft zijn intrede gedaan. Regent elke dag en zoals vandaag de hele dag bijna.
Van die tropische moessons en tja dan staan sommige straten blank, lijkt wel een zwembad..Jammergenoeg heb ik mijn kaplaarzen niet mee, maar die kan je hier ook kopen.

Tussendoor heb ik mijn boodschappen gedaan en ben bij de Telesur geweest. We hebben nu vaste telefoon en ik moest nog e.e.a. vragen en regelen. Het liep allemaal heel goed, medewerkerster was zeer cooperatief. En verder heb ik heel veel geluk met de dienstverlenende sector. Mensen komen op tijd, soms ben ik te laat. Ik hoef niet te lang te wachten... Wat een geluk voor mij.. Merk niks van lopen van hot naar her... Maybe I'm lucky!!

Bekijk ook de foto's van enkele straten die onder water zijn.

groetjes en liefs,
Linda en John

  • 27 April 2010 - 18:10

    Leo En Marian:

    Dag Linda en John

    Zo te zien hebben jullie je leven weer opgepakt. Goed om te horen.Wij zijn ook weer terug van vakantie. We hebben het heel goed gehad.Nu afwachten dat Susan gaat bevallen voordat we weer iets gaan ondernemen.
    Groeten uit een zonnig Almelooo

  • 27 April 2010 - 18:20

    Ina:

    Hallo Linda en John

    Zeg Linda wat dacht je vam slippertjes voor in de regen. Ik weet dat je hier ook heel ver op kunt komen !!!

    Groetjes
    Ina

  • 27 April 2010 - 19:08

    Haroen Dilrosun:

    Regen !!!,wat heerlijk!
    Regende het hier op Curacao ook maar eens.
    Het ga jullie goed!

  • 27 April 2010 - 19:52

    Ria :

    Alweer een nieuw baantje in het vooruitzicht?Spannend.Zijn jullie nog druk met huizenjacht?
    Het is toch maar raar hier zonder jullie hoor.Mis jullie best wel.
    Dikke zoen van Ria

  • 27 April 2010 - 20:47

    Margareth Yorks:

    Hi Linda en John,

    zo te horen zijn jullie al helemaal ingeburgerd. Bevalt het John in het ziekenhuis? Prettig dat je meteen al kan werken.
    Kan me voorstellen dat je je anders zou gaan vervelen.

    Heeft jullie dochter het naar haar zin?
    We missen jullie wel.
    Hoe moet het nou met de ontzettend gezellige mini reunie's???

    wij hebben nog geen concrete plannen voor een vakantie in suriname.
    zodra dat zover is laat ik het weten.

    Brassa's,
    Margareth

  • 27 April 2010 - 21:06

    Vigdis:

    Hei Linda en John,fijn te lezen dat het goed gaat met jullie.Wat een regen,lekker om in te staan.Hier is het ook goed weer nu,ben in de tuin aan het werken,veel onkruid.......verder is Bart 60 jaar geworden...he,he.knuff van mij

  • 27 April 2010 - 23:58

    Gerrit-Jan Verhage:

    Hallo Linda,
    Natuurlijk de hartelijke groeten aan John!! !
    Wat fijn dat jij je thuis gaat voelen in Suriname, ook al is het nu regentijd. Hier in Nederland begint het eieieiendelijk wat beter weer te worden. Net als jij hebben we te lang als een mol geleefd en kunnen we nu eindelijk wat zon op het lijf laten vallen. Natuurlijk "are you lucky"!! ! Je bent immers op de plaats waar je het liefst wilde zijn en waar je thuis hoort(?!?). Ik wens jullie alle geluk toe en graag tot een volgend bericht!! !

    Hartelijke groeten,

    Gerrit-Jan.

  • 28 April 2010 - 16:13

    Jolanda Van Noord 2:

    Dag Linda en John,
    Wat leuk een bericht van jullie, dankjewel!
    Dan boffen wij nog met onze afvoer in Ned.na een forse regenbui...
    John alles goed in 't ziekenhuis ??
    Bij ons in t zkhuis onrust met zicht op herverdeling klinische bedden per 01-01-2011 waarbij alles wat langer blijft en complexer is in Goes terecht komt
    ...ach we zien wel, verder alles OK.
    Wie weet tot ziens nog een keer! groeten van ieder op Noord 2
    liefs Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Linda

In het kader van de samenwerking Vlissingen-Ambon gaan het MOTVA-urologieteam voor de 3de maal naar Ambon om daar operaties te doen in het RSUD dr. Haulussy ziekenhuis.

Actief sinds 20 Maart 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 83586

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2017 - 27 Oktober 2017

MOTVA, urologieproject oktober 2017

11 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Ambon, MOTVA urologie 2011

13 Maart 2009 - 03 April 2009

project urologie

08 April 2010 - 30 November -0001

Enkeltje Paramaribo

Landen bezocht: